کشتارگاه تعطیل شده قروه دوباره راه اندازی  می شود

سرویس کردستان- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با تأکید بر راه اندازی کشتارگاه قروه از نهضت بزرگ در حوزه راهسازی خبر داد و مرمت آثار تاریخی را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار کرپرس، پرویز اوسطی در جریان بازدید از پروژه های عمرانی، فرهنگی و هنری شهرستان قروه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: باتوجه به اجرایی شدن بودجه 1400 کل کشور و همین طور وظیفه نمایندگان مجلس در حوزه نظارت از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به همراه مدیران استانی دعوت شد تا بازدیدی میدانی از پروژه های در حال اجرا و پروژه های نیازمند ساخت، صورت گیرد.

او به پروژه های راهسازی اشاره کرد و گفت: میانگین راه های روستایی استان با 50 درصد از میانگین کشوری که 80 درصد است کمتر بوده و این میزان برای دو شهرستان قروه و دهگلان 64 درصد عنوان شده که با میانگین کشوری فاصله بسیار دارد.

اوسطی از یک نهضت راهسازی در شهرستان خبر داد و افزود: 35 تا 40 درصد راه های روستایی شهرستان دچار تخریب شده اند و نیاز به بازسازی دارند لذا همه روستاهایی که دغدغه در این زمینه داشتند در این بازدید تعیین تکلیف شدند.

او سپس به پروژه های حوزه میراث فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی پل تاریخی فرهاد آباد و حمام قصلان مطرح هستند که تصمیم گرفته شد پل جایگزین ساخته و کارهای مرمتی و حفاظتی و سیاحتی برای تمامی ابنیه تاریخی صورت گیرد.

اوسطی سپس به پروژه های مرتبط در حوزه عمران شهری اشاره کرد. به گفته او شهرداری ها دارای کمبود منابع مالی اند لذا از محل اعتبارات استانی و پیگیریهایی در سطح ملی در بحث احداث بلوار خیابان پیام نور و سایت تعمیرکاران و ورودی و خروجی شهر و ووردی قلعه اقدام خواهد شد.

نماینده مجلس یکی از اولویت های شهرستان قروه را کشتارگاه دانست و عنوان کرد: باتوجه به اینکه دو شهرستان قروه و دهگلان دارای بیش از 500 هزار واحد دامی هستند و مجتمع های دامپروی و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی در حال ساخت است لذا راه اندازی کشتارگاه در این منطقه ضروری خواهد بود.

اوسطی از راه اندازی کشتارگاه با محوریت شهرداری زیر نظر دامپزشکی استان خبر داد.

او در حوزه پروژه های گردشگری هم خطاب به میراث فرهنگی و شهرداری گفت که مطالعات لازم برای مناطق گردشگری همانند قصلان، باباگرگر و سراب صورت گیرد تا برای شناسایی سرمایه گذار از فراکسیون توسعه زیرساخت های میراث فرهنگی، گردشگری و نمایشگاهی انجام شود./

کد خبر 17522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha