دادگاه حقوق بشر اروپا خواستار آزادی فوری صلاح الدین دمیرتاش شد

سرویس جهان- دادگاه حقوق بشر اروپا دستگیری و بازداشت صلاح الدین دمیرتاش سیاستمدار کرد توسط دولت ترکیه را ناقض حقوق بشر دانست و خواستار آزادی فوری وی شد.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست آی، دادگاه حقوق بشر اروپا چهار سال بازداشت موقت صلاح الدین دمیرتاش سیاستمدار کرد ترکیه و از رهبران حزب دموکراتیک خلقهای این کشور را نقض حقوق بشر دانست و امروز از آنکارا خواست وی را فورا آزاد کند.

دادگاه حقوق بشر اروپا تاکید کرده است هیچ گونه اطلاعات و یا شواهد خاصی که بازداشت موقت صلاح الدین دمیرتاش را بر اساس اتهامات مطرح شده توجیه کند در طول بازداشت وی به دادگاه ارائه نشده است.

این دادگاه در بیانیه خود تاکید کرده است که ترکیه حق آزادی بیان، امنیت و دادگاهی سریع و انتخاب شدن به عنوان عضو پارلمان را از صلاح الدین دمیرتاش سلب کرده است.

دادگاه حوق بشر اروپا همچنین گفته است هیچ شواهد معقولی برای اتهامات مطرح شده علیه دمیرتاش وجود ندارد.

دادگاه ضمن درخواست آزادی فوری صلاح الدین دمیرتاش، ترکیه را به پرداخت 28500 یورو به عنوان جریمه و 31900 یورو به عنوان مخارج دادرسی به دمیرتاش محکوم کرده است.

دادگاه حقوق بشر اروپا حکم خود درباره صلاح الدین دمیرتاش را نهایی عنوان کرده است.

بر اساس حکم دادگاه، در بیشتر موارد مطرح شده در مورد نقض حقوق صلاح الدین دمیرتاش به عنوان متهم در دادگاه ترکیه، از 17 قاضی دادگاه حقوق بشر اروپا بیش از 15 تن از آنها نقض حقوق وی را تایید کرده اند.

کد خبر 1767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha