175 زندانی در آذربایجان غربی آزاد شدند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به آزادی 175 زندانی از زندانهای استان، از خیرین ستاد دیه و تمامی کسانی که موجبات آزاد سازی زندایان جرایم غیر عمد و مالی را فراهم می آورند، تشکر و اقشار مردم را به مشارکت در این کار خیر و الهی دعوت کرد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی، در مراسم آزادی زندانیان که در زندان مرکزی ارومیه برگزار شد، افزود: دفاع جانانه مردم غیور ایران از میهن اسلامی همیشه در دفتر تاریخ ماندگار است و این آزادی و امنیت مرهون خون شهداء، جهاد، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام است.

او ادامه داد: ما در سر سفره شهداء نشسته ایم و باید شکر آن را به بهترین نحو ممکن بجا آوریم و بهترین شکر نیز خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم است، خصوصاً خدمتی که در راه احقاق حق و اجرای عدالت باشد، پسندیده هست و اخص خصوص در اصلاح و بازپروری و باز اجتماعی کردن مجرمین و بزهکارانی است که در داخل زندانها محبوس هستند و برای نیل به این مهم باید حرفه آموزی، اشتغال و خانواده زندانیان مدنظر باشد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به آزادی 175 زندانی در یوم جاری در زندانهای استان که 85 نفر زندانیان زندان ارومیه بودند و آزاد شدند از خیرین ستاد دیه و تمامی کسانی که موجبات آزاد سازی زندایان جرایم غیر عمد و مالی را فراهم می آورند تشکر و اقشار مردم را به مشارکت در این کار خیر و الهی دعوت کرد.

رئیس شورای قضایی استان در پایان به موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه پرداخت و ارتقاء آموزشهای فرهنگی و تربیتی را در جامعه یکی از موثرترین عوامل پیشگری از آسیب های اجتماعی و بزهکاری دانست.

مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز به اولویت اصلی سازمان زندانها اشاره کرد و گفت: یک از اولویتهای اصلی سازمان زندانهای استان رسیدگی به وضعیت زندانیان در همه ابعاد بویژه کاهش جمعیت کیفری است و این امر مورد توجه ویژه دستگاه قضایی نیز قرار گرفته است.

مجتبی محمدی افزود : بازدیدهای اخیر دستگاه قضایی استان نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندانها داشته که این یک نهضت و جهاد بی سابقه بوده است و از این رو جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم حکم آزادی 85 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی که به همت خیرین، ستاد دیه و دستگاه قضایی استان محکومیت آنها پرداخت شده بود توسط رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین حاضر به آنها داده شد.

کد خبر 17673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha