حذف رانت سیب صنعتی با افزایش ایستگاه های خرید سازمان تعاون روستایی

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اهتمام جدی سازمان تعاون روستایی در خرید تضمینی سیب صنعتی گفت: برای حذف رانت و دلالی و رسیدن سود واقعی به باغداران، ایستگاه های خرید سازمان تعاون روستایی باید افزایش یابد.

به گزارش کردپرس، محمدمهدی شهریاری روز جمعه دوم مهرماه در جلسه ساماندهی صادرات سیب و خرید تضمینی سیب صنعتی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون سازمان تعاون روستائی کشور برگزار شد، با اشاره به تعیین قیمت یک هزار و ۴۶۰ تومان برای خرید تضمینی سیب صنعتی گفت: انتظار می رود تا برای سامان بخشی به این روند کارخانجات کنسانتره با سازمان تعاون روستایی همکاری جدی داشته باشند.

او افزود: همه تلاش دستگاه های مربوطه باید به سمت حذف دلالی و بهره بردن باغداران از سود واقعی معطوف باشد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: باید روستائیان برای فروش سیب صنعتی خود متحمل هزینه های زیاد نشوند و سازمان تعاون روستایی با افزایش ایستگاه ها، روند را تسهیل کند.

شهریاری با اشاره به افزایش تولید سیب در استان بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل روند صادرات نیز تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، قیمت خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان غربی نوزدهم شهریور ماه، توسط استاندار آذربایجان غربی ۱۵۰۰ تومان اعلام شد. در حالی که قیمت تمام شده تولید دو برابر این میزان است. اما با گذشت کمتر از دو هفته کارخانه داران حاضر نیستند سیب صنعتی استان را حتی با نرخ خرید تضمینی خریداری کنند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

دسترنج باغداران سیب در جیب کارخانه داران و دلالان

کد خبر 17762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha