به تعویق افتادن سفر رئیس اقلیم کردستان و سران احزاب کرد به بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – محمود عثمان سیاستمدار برجسته کرد از به تعویق افتادن سفر رئیس اقلیم کردستان و سران احزاب کرد به بغداد تا پس از تصویب بودجه خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از عین العراق نیوز، "محمود عثمان" در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت: هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست قباد طالبانی به نتایج خوبی در زمینه توافق درباره بودجه با دولت مرکزی دست یافته است. اما توافق اصلی و مهم با پارلمان، در زمینه تصویب بودجه باقی می ماند. زیرا برخی از فراکسیون های سیاسی به توافق بین بغداد و اربیل اعتراض دارند.

محمود عثمان تصریح کرد: اقلیم کردستان با همه شروط تعیین شده از سوی دولت مرکزی درباره صادرات نفت و درآمدهای آن و همچنین درآمد پایانه های مرزی، موافقت کرده است.

این سیاستمدار کرد تأکید کرد: دولت مرکزی با واریز حقوق کارمندان اقلیم کردستان موافقت کرده است. اما این اقدام با مخالفت شدید برخی از فراکسیون های سیاسی مواجه شده است که خواستار واریز درآمدهای حاصل از فروش نفت و پایانه های مرزی از سوی دولت اقلیم کردستان به حساب دولت مرکزی هستند تا پس از آن، دولت مرکزی نسبت به واریز بودجه اقلیم کردستان اقدام نماید که این امر، باعث متوقف شدن اجرای توافق و افزایش مشکلات کارمندان اقلیم خواهد شد و وابسته شدن حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم کردستان به مشکلات سیاسی بین بغداد و اربیل مایه تأسف است.

یادآور می شود قباد طالبانی معاون نخست وزیر و رئیس هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد، روز گذشته از توافق اربیل و بغداد درباره بودجه سال 2021 خبر داده بود.

کد خبر 1779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha