آتش سوزی بزرگ در انبار بازیافت کاغذ ارومیه/ عملیات اطفا همچنان ادامه دارد

سرویس آذربایجان غربی- معاون خدمات شهری شهردار ارومیه گفت: آتشسوزی در انبار بازیافت کاغذ و کارتن با بسیج تمام امکانات و تلاش آتش نشان شهرداری مهار شده پس از گذشت بیش از ۱۲ ساعت از وقوع حادثه، به دلیل احتمال شعله‌ور شدن آتش از زیر کاغذهای تلمبار شده، عملیات اطفا و ایمنی سازی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، ولی مناف زاده در این خصوص افزود: ساعت 10:30 صبح روز گذشته یک مورد حادثه آتش‌سوزی در انبارضایعات کاغذ و کارتن واقع در جاده سلماس به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری اطلاع داده شد که بلافاصله ایستگاه های آتش نشانی به محل آتش سوزی اعزام شدند.

او ادامه داد: به علت نوع آتش سوزی و وزش باد، آتش در محل حادثه شعله ور است اما شهرداری ارومیه با بسیج تمام امکانات در حال اطفا آتش و مدیریت آن جهت پیشگیری از گسترش آتش به اماکن مجاور است.

مناف زاده افزود: شهرداری ارومیه با استفاده از ظرفیت همه ایستگاه آتش نشانی و بسیج نیروهای معاونت خدمات شهری چون مدیریت بحران، پسماند و فضای سبز و تمام امکانات و تجهیزات چون لودر، بیل بکهو، کامیون و تانکر های آب در حال انجام عملیات اطفا آتش است.

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه بیان کرد: همچنین تمام تجهیزات و امکانات مدیریت بحران، آب منطقه ای، آب و فاضلاب، راهداری و آب منطقه ای جهت کنترل و مهار آتش سوزی به کار گرفته شده است.

او تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته اما خسارات مالی بر جای گذاشته و علت حادثه نیز توسط کارشناسان در دست بررسی است.

در همین خصوص رییس سازمان آتش نشانی ارومیه نیز با بیان این که بیش از ۷۰ درصد آتش محل آتش سوزی مهار شده است، گفت: تقریبا آتش در داخل انبار محل آتش سوزی مهار شده است و برای مهار و جلوگیری از شعله ور شدن دوباره آن، ضایعات کاغذ و کارتن به خارج از انبار توسط ماشین الات شهرداری برای اطفا کامل آتش انتقال یافته است.

ابراهیم شاد قوشچی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵۰ تانکر آب جهت مهار آتش سوزی استفاده شده و علت طولانی شدن اطفا آن تداوم شعله ور شدن آتش بدلیل وجود کاغذ و کارتن است.

گفتنی است؛ صبح دیروز، ساعت ۱۰:۳۰ یک مورد حادثه آتش سوزی در انبار ضایعات کاغذ واقع در جاده سلماس به سامانه ۱۲۵ گزارش و بلافاصله آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند .

کد خبر 17889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha