توزیع 170 هزار تن نهاده دامی در کردستان/22 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شد

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از 170 هزار تن نهاده دام و طیور در سطح مرغداری و دامداری های کردستان توزیع شده است.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی کردستان، با اشاره به اینکه تنظیم بازار کالاهای اساسی مربوط به بخش کشاورزی شامل قند، شکر، فرآورده های لبنی، گوشت قرمز و سفید، برنج و گندم توسط جهاد کشاورزی انجام می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹ هزار و ۵۳۲ تن سویا، ۵۹ هزار و ۱۷۴ تن ذرت و ۲۵ هزار و ۸۶۸ تن جو در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۱۷۰ هزار و ۵۷۰ تن انواع نهاده دام و طیور در استان توزیع شده است، افزود: قیمت هر قطعه جوجه یک روزه هم در استان به 7 تا ۹ هزار تومان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۱۶۱ قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است، اظهار کرد: ۳.۳ درصد جوجه ریزی کشور در استان کردستان انجام می شود.

سپری ادامه داد: طی 4 ماهه امسال 4 میلیون و ۶۸۳ هزار و ۳۸۰ قطعه مرغ زنده و ۵۷۸ تن لاشه مرغ از تولیدات کردستان به سایر استان های کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۸۰ تا ۹۵ تن کشتار مرغ در استان انجام می شود، یادآور شد: در حال حاضر بازار مرغ در استان به ثبات رسیده و هیچ مشکل و کمبودی در این راستا وجود ندارد.

کد خبر 17910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha