اردوغان دیگر نمی‌تواند از پوتین مجوزی برای حمله به کردها در سوریه بگیرد

سرویس سوریه-عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُرد در سوریه(P.D.K.S) گفت:وضعیت شمال سوریه به همین‌ منوال باقی می‌ماند و ترکیه نمی‌تواند مجوزی برای حمله به شمال و شرق سوریه و اداره خودگردان از روسیه و آمریکا بگیرد.

گه‌لو عیسی عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُرد در سوریه(P.D.K.S) در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به نشست میان ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه که قرار است فردا در چهارچوب نشست سوچی برگزار شود و تاثیر آن در کُردستان سوریه، اظهار کرد:ده سال از جنگ سوریه سپری می‌شود و آمریکا و روسیه دیگر بدنبال آرام کردن وضعیت سوریه هستند و به نحویی بدنبال راه‌حل سیاسی برای قضیه سوریه هستند.هر چند در کوتاه مدت امکان حل بحران وجود ندارد اما دو قدرت به این‌ نتیجه رسیدند که زمان حل این مسئله فرا رسیده است.

وی ادامه داد:من‌ فکر نمی‌کنم نشست پوتین و اردوغان دیگر اجازه حمله دیگری به ترکیه بدهد که به شمال سوریه یورش بیاورد.چون که در این‌ جا تنها دولت مرکزی و‌ روسیه و ترکیه نیستند که تصمیم‌ می‌گیرند بلکه در شرق فرات اداره خودگردان دارای پایگاه است و آمریکا و‌ ائتلاف بین‌المللی هم موافقتی با چنین‌ موضوعی ندارند.

وی افزود:در صورت‌ هر حمله‌ای باید آمریکا و ائتلاف بین‌المللی موافقت کنند و این‌ بعید به نظر می‌رسد و در طرف دیگر روسیه هم در دیدار با هیات اداره خودگردان در مسکو قول داد که درخصوص میانجیگری برای مذاکرات میان اداره خودگردان و دمشق نقش بیشتری ایفا کند.

عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُرد در سوریه(P.D.K.S) تصریح کرد:اردوغان دیگر برگه‌ای در مقابل روسیه در دست ندارد و انچنان که حمس و درعا و غوطه و نقاط دیگر را از دست داد امروز چیزی برای بازرگانی ندارد تا با روسیه بر سر آن معامله کند و‌ پوتین‌ هم به او گوش نمی‌دهد.

کد خبر 18014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha