پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان راه اندازی می‌شود

سرویس کردستان – مدیرکل تعاون روستایی کردستان گفت: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی به همت اتحادیه تعاون روستایی مریوان و با هدف توسعه صادرات محصولات کشاورزی به زودی در مریوان راه اندازی می شود.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری گفت: اولین پایانه تخصصی صادراتی محصولات کشاورزی در مریوان راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند تحول عظیمی در بخش کشاورزی به وجود آورد تا محصولات ایرانی رقابت‌پذیری بیشتری در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مرز باشماق نیازی ضروری است، اظهار کرد: کیفیت محصولات و بسته بندی مناسب از جمله موارد مهم برای صادرات محصولات کشاورزی است که تجار و بازرگانان باید برای کسب بازار اقلیم کردستان عراق به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل تعاون روستایی کردستان افزود: در این پایانه قرار است محصولات کشاورزی پس از برداشت، شست‌وشو و بسته‌بندی شوند و پس از آن محصول سورت بندی شده با نام و برند کردستان به اقلیم کردستان عراق صادر شود.

اسکندری با بیان اینکه سال گذشته 570 تن میوه و صیفی‌جات از استان کردستان به مقصد اقلیم کردستان عراق صادر شد، ادامه داد: با این کار مشخص می شود که چه میوه ای و با چه کیفیتی جزو محصولات کردستان بوده و با این کار می توان یک برند معتبر را برای استان ایجاد کرد.

مدیرکل تعاون روستایی کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۲۷۵ شرکت تعاون روستایی با بیش از ۱۸۳ هزار نفر عضو در استان وجود دارد که ظرفیت ارزشمندی در راستای تولید پایدار و صادرات محصولات کشاورزی است.

کد خبر 18016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha