آبرسانی به ۱۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی امیرآباد مهران در آستانه بهره برداری

سرویس ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در بازدید جمعی از مسئولان استانی از پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی امیرآباد مهران، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی امیر آباد و گلان برای آبرسانی به ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران به زودی تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمال شاکرمی در این خصوص توضیح داد: این پروژه با همکاری و همدلی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و آب منطقه ای استان و نیز پیگیری ها و حمایت های دلسوزانه استاندار ایلام با ایجاد ۳۵۰۰ متر کانال خاکی و لایروبی ۱۵۰۰ متر قنات انجام خواهد شد.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در حاشیه این بازدید، ابراز کرد: پروژه آبرسانی منطقه امیرآباد از دو بعد دارای اهمیت است، اول از جنبه پیشینه کار که به چند صد سال قبل باز می گردد و نشان دهنده تمدن و پیشرفت ایرانیان است و دوم هم از جنبه احیای کار، که انصافا کاری سخت و قابل تقدیر توسط سپاه انجام شده است.

او گفت: اقدامات سپاه تلفیقی هوشمندانه از دو عنصر ناب که از دوران ۸ سال دفاع مقدس به ارث رسیده به ثمر می نشیند، ایثار و جهاد تلاشگران سپاه در همه صحنه ها به خصوص سازندگی در مناطق محروم موجب شده تا از ظرفیت های موجود این مناطق بیشترین استفاده را نصیب مردم کنند.

رضا احمدی، مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام نیز یادآور شد: ما در منابع طبیعی استان از طریق ایجاد سازه های سنگی ملاتی، گابیون بندی و همچنین ایجاد کانال برای تثبیت این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان در خدمت مردم عزیزمان بوده ایم.

کد خبر 1809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha