تضعیف یکیتی توطئۀ دشمنان کرد است/اعضای یکیتی تلاش کنند در انتخابات پیروز شوند

سرویس ترکیه – جمیل بایک در واکنش به تنش های داخلی اخیر یکیتی، تلاش برای تضعیف این حزب را توطئۀ دشمنان مردم کرد دانست و از اعضای این حزب خواست در انتخابات پیش رو برای پیروزی تلاش کنند.

به گزارش کردپرس، جمیل بایک رئیس مشترک اتحادیۀ جوامع کردستان (KCK) دربارۀ تنش های داخلی اخیر در اتحادیۀ میهنی کردستان (یکیتی) گفت دشمنان کرد خواستار تضعیف یکیتی و مردم کرد هستند.

بایک در یک گفتگوی تلویزیونی در این باره گفت: «پاره ای مشکلات داخلی در درون اتحادیۀ میهنی وجود دارد. دشمن می خواهد این حزب و مردم کرد را تضعیف کند. بنابراین، اتحادیۀ میهنی و مردم ما، به ویژه مردم سلیمانیه نباید به آنها اجازه دهند موفق شوند. بسیاری از هنرمندان، اندیشمندان، نویسندگان و مردم آگاه بر دموکراسی و آزادی پافشاری می کنند. این ویژگی ممتاز مردم ما است.»

بایک ترور یاسین بولوت از اعضای قدیمی حزب کارگران کردستان (PKK) را در سلیمانیه به موضوع انتخابات پیش روی پارلمان عراق مرتبط دانست و خواستار حمایت از یکیتی در این انتخابات شد.

وی در این باره گفت: «این جنایات در آستانۀ انتخابات عراق اتفاق می افتد، انتخاباتی که مانند انتخابات گذشته نیست و دشمن تلاش می کند با این قتل ها در میان یکیتی شکاف ایجاد کند. اعضای یکیتی باید تلاش کنند در این انتخابات پیروز شوند. این موضع ما است، و این موضوع نباید تنگ نظرانه دیده شود.»

بایک افزود: «هدف این قتل ها در سلیمانیه تنها کادرهای PKK نیستند، بلکه همۀ مردم کرد هستند. دولت ترکیه دشمن همۀ کردها است. آنها در هر عرصه ای که کردها حضور دارند، به ارادۀ مردم کرد حمله می کنند.»

رئیس مشترک KCK یک بار دیگر هشدار داد که هدف نهایی حکومت ترکیه اشغال کردستان عراق است و مدعی شد که برای این هدف ترکمن های ساکن این منطقه را آماده می کند.

کد خبر 18129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha