مرد بیچاره هیچ شانسی برای انتخاب مجدد ندارد

سرویس ترکیه - روزنامه قدیمی روسی و نزدیک به پوتین پیش از دیدار پوتین با اردوغان درباره وی نوشت مرد بیچاره شانسی برای انتخاب مجدد ندارد.

به گزارش کردپرس، روزنامه پروادا، نزدیک به حکومت روسیه، ساعاتی پیش از سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) به روسیه با انتشار مقاله ای درباره این سفر از رئیس جمهور ترکیه به عنوان «مرد بیچاره» یاد کرد و نوشت: «بیچاره هیچ شانسی برای انتخابات آینده ندارد.»

روزنامه پراودا با اشاره به سخنان اردوغان در نشست سازمان ملل متحد نوشت: «اردوغان به خوبی از عواقب سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل خبر داشت و می دانست که آن سخنان واکنش سختی در پی خواهد داشت.»

الکساندر اشتروم نویسنده این مقاله، با توصیف رئیس جمهور ترکیه به عنوان «بیچاره» نوشت: «او باید قبل از این که دهانش را باز کند دو بار به چیزی که می خواست بگوید فکر می کرد.»

اردوغان در نشست سازمان ملل با بیان این که الحاق کریمه را به رسمیت نمی شناسد گفته بود که کشورش به تمامیت ارضی اوکراین احترام می گذارد. روزنامه پراودا این اظهارات اردوغان را در حالی که می دانست باید با پوتین دیدار کند، بی اندازه نا مناسب توصیف کرد.

نویسنده مقاله با اشاره به تحلیل برخی کارشناسان سیاسی گفت که «به نظر می رسد اردوغان می خواهد اینگونه صدای خود را به گوش مردم روسیه به ویژه کریمه برساند. گویا او می خواهد با تمدید رابطه عثمانی بین ترکیه و تاتارهای کریمه، طرح های نو عثمانی خود را احیا کند.»

در بخشی از این مقاله آمده است: «درک اردوغان کار آسانی است. بیچاره شانسی برای انتخاب مجدد ندارد. برای به دست آوردن برخی امتیازات سیاسی آیا حاضر به اشغال بخش هایی از خاک سوریه شده است؟ امپراطوری عثمانی خیلی وقت است که منقرض شده است. به نظر می رسد که یک بازی عجیب دیگر شروع شده و حالا همه با هم منتظریم ببینیم که پوتین و [بشار] اسد چگونه بازی خواهند کرد.»

این مقاله بازتاب زیادی در بین رسانه های ترکیه و شخصیت های سیاسی این کشور داشت. بسیاری از رسانه ها سخنان الکساندر اشتروم را حاوی توهین به اردوغان دانسته اند.

گفتنی است، روزنامه پراودا (به روسی: Правда) که از 5 می 1912 منتشر می شود و از دیرباز به عنوان روزنامه رسمی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سابق شناخته شده است، در حال حاضر یکی از مهمترین روزنامه های نزدیک به کاخ کرملین است.

کد خبر 18180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha