مراد کوسیری  روزنامه نگار حوزه کردی درگذشت

سرویس ترکیه - مراد کوسیری روزنامه نگار حوزه کردی خبرگزاری های اورنسل و فرات درگذشت.

به گزارش کردپرس، مراد کوسیری روزنامه نگار سیاسی حوزه کُردی مقیم سوئد، بامداد امروز به دلیل تومور مغزی درگذشت.

روزنامه اورنسل یکی از رسانه های حامی حقوق کردها و اقلیت چاپ ترکیه با انتشار این خبر نوشت که مراد کوسیری همکار این رسانه که سال ها در حوزه اخبار کردها و تحولات اروپای شمالی می نوشت، بامداد امروز در سن ۶۶ سالگی به علت ابتلا به تومور مغزی درگذشته است.

مراد کوسیری که بود؟
کوسیری متولد ۱۷ آوریل ۱۹۵۵ آدانا بود. او پس از کودتای ۱۲ سپتامبر به دلیل پرونده عضویت در حزب کمونیست انقلابی ترکیه (TDKP) از کشور خارج شد، و پس از مدتی به عنوان خبرنگار اورنسل آغاز به فعالیت کرد. او صدای کردهای مقیم اروپا بود. او نگاهی جهانی داشت و بارها برای کمک به پناهجویان کشورهای مختلف اقدام کرده بود.

او همچنین در بسیاری رسانه های سوئد درباره وضعیت حقوق بشر در ترکیه روشنگری می کرد. جدای از همکاری مستمر با اورنسل، او با آژانس خبری فرات، و روزنامه «ینی اوزگور پولوتیکا» نیز همکاری می کرد.

کوسیری که به شهادت دوستان و همکارانش انسان شادی بود، در ماه می که‌ وضعیت بیماری اش وخیم تر شده بود وقتی فهمید که به زودی جان خود را از دست می دهد دوربین های گرانبهایش را به اورنسل بخشید. او از دوستانش خواست تا برایش مراسم یادبود نگیرند و بدنش را برای تحقیقات به دانشگاه بخشید.

کد خبر 18186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha