با توجه به عدم پایبندی اربیل به توافقات، احزاب عراقی تحت فشار افکار عمومی کشور، با پرداخت بودجه  به اقلیم کردستان موافق نیستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان، تاکید کرد که احزاب عراقی تحت فشار افکار عمومی قرار دارند و مانند گذشته رضایت نمی دهند در حالی که اقلیم کردستان به توافقات با بغداد پایبند نیست، بودجه ای دریافت کند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، رزگار حاجی محمد با اشاره به اینکه هیئت اتحادیه میهنی کردستان برای دفاع از حقوق مردم اقلیم کردستان و تطابق قانون بودجه عراق با حقوق مردم به بغداد رفته، گفت که این حزب با اعزام هیئت به بغداد برای احیای دوستی و روابط پیشین جلال طالبانی دبیر کل فقید اتحادیه میهنی در عراق تلاش کرده است، زیرا پیش از کنگره اخیر حزب این روابط دستخوش تغییراتی شده بود.

عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان افزود که شرایط در عراق تغییر کرده و این کشور در آستانه انتخابات قرار دارد و نمایندگان مانند گذشته مطیع احزاب خود نیستند؛ زیرا تحت فشار مردم، افکار عمومی و تظاهرات قراردارند و پس از تصویب قانون استقراض بدون موافقت کردها، عراقی ها به این نتیجه رسیده اند که اقلیم باید به توافقات با بغداد پایبند بوده و درآمدهای نفت و نیمی از درآمدهای داخلی خود را به دولت مرکزی عراق تحویل دهد.

وی تاکید کرد که احزاب عراقی تحت فشار افکار عمومی قرار دارند و مانند گذشته رضایت نمی دهند که با وجود عدم پایبندی اقلیم کردستان به توافقات، بودجه ای به اقلیم پرداخت شود.

همچنین اشاره کرد که اتحادیه میهنی تا پایان سال جاری میلادی به دولت اقلیم برای توافق با بغداد فرصت داده و اکنون نیز هیئت مذاکره کننده اقلیم به ریاست قباد طالبانی عضو ارشد اتحادیه میهنی و معاون نخست وزیر اقلیم با اختیار کامل برای توافق در بغداد است و سهم اقلیم در بودجه عراق نیز 12.67 در صد کل بودجه تعیین شده است.

رزگار حاجی محمد با اشاره به توانایی و شایستگی هیئت مذاکره کننده اقلیم و وظیفه آنان برای دفاع از حقوق اقلیم در بغداد، بر ضرورت حمایت ریاست و نخست وزیری اقلیم از این هیئت تاکید کرد.

کد خبر 1825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha