غمی سنگین بر آسمان‌ منطقه هورامان / دکتر برهان ولدبیگی

سرویس کرمانشاه _ دکتر برهان ولدبیگی از صاحب‌نظران و فعالان شناخته شده حوزه توسعه پایدار در اورامانات پیرامون درگذشت سه تن از فعالان مدنی منطقه در هفته‌های اخیر مطلبی به نگارش درآورده که در ادامه می‌خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ طی ۱۵ روز گذشته، جامعه مدنی شهرستان پاوه سه تن از فعالان و خوش نامان سرشناس خود را از دست داد که سایه ای از غم و اندوه سنگین را بر آسمان‌ کل منطقه هورامان گستراند.

این سه تن یعنی زنده یادان "کاک صلاح مولودی"، "کاک اکرم حسینی" و "کاک امیر حاتمی"، هرکدام در حوزه زندگی فردی و اجتماعی خود الگویی شایسته و موفق و نیز نمونه ای از افراد متکی به خود بودند که امید است رفتار، منش و اخلاق آنها در میان اقشار مختلف جامعه (بویژه جوانان) بازتولید شود.

بدون شک مرگ این "سه تن" در اوج شکوفایی فعالیت های اجتماعی شان ضربه ای سنگین بر جامعه مدنی منطقه و بویژه شهرستان پاوه بود که جبران آن کار چندان آسانی نخواهد بود.

زنده یاد کاک صلاح مولودی از بازرگانان خوشنام و متکی به خود شهر پاوه که بیش از ۳۰ سال ساکن شهر کرمانشاه بود، اما هنوز نقش و جایگاه اجتماعی خاصی در شهر پاوه و منطقه هورامان داشت.

به شهادت بسیاری از مدیران و مربیان مدارس و مسئولان سازمان های مردم نهاد، "او" یاوری همیشگی برای دانش آموزان مستعد و کم بضاعت و یاری کننده گمنامی برای فعالیت تشکل های غیردولتی در حوزه های مختلف بود.

زنده یاد کاک اکرم حسینی، فردی خودساخته و خوش فکر که در رفع مشکلات عمومی مردم هرچه در توان داشت دریغ نورزید و این را همه مردمانی که با او حشر و نشر داشته اند گواهی می دهند. "او" الگوی مناسبی از رفتار و اخلاق شهروندی را در قبال محیط زندگی خود و سایرین، در عمل به نمایش گذاشت.

زنده یاد کاک امیر حاتمی، شهروندی مسئول و متعهد و آگاه به حقوق و تکالیف شهروندی، کسی بود که برای جامعه مدنی شهرستان پاوه و فراتر از آن منطقه اورامان ، نقش یک ستون سترگ را بازی کرد. "او" با اغلب انجمن ها و گروه‌های جامعه مدنی پاوه ارتباط صمیمی داشت و برای تقویت این جامعه بصورت داوطلبانه از وقت و امکانات خود مایه گذاشت و در همین راه هم جان باخت.

قطعا یاد و نقش این "سه تن" در خاطره تاریخی مردمان این دیار برای همیشه ماندگار خواهد بود. نمونه شان فراوان باد.

کد خبر 18308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha