حزب دمکرات کردستان: احتمالا یک کرسی را در انتخابات استان دیالی به دست می آوریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک مسئول حزب دمکرات کردستان (پارتی) پیش بینی کرد این حزب یک کرسی را از استان دیالی در پارلمان آتی عراق به دست خواهد آورد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "شیرکو توفیق" مسئول بخش اطلاع رسانی شعبه 15 حزب دمکرات کردستان در این باره گفت: شمار زیادی از رأی دهندگان در خانقین برای پایان دادن به مظلومیت این شهر و بازگرداندن اطمینان اجتماعی به این شهر پس از شکست 16 اکتبر 2017 به نامزدهای حزب دمکرات کردستان رأی خواهند داد.

شیرکو توفیق افزود: این حزب بیش از 10 هزار رأی را به دست خواهد آورد. اما این تعداد رأی برای برنده شدن نامزدها در انتخابات سال 2018 کافی نبود. اما نظام انتخابات باعث محرومیت نامزدها از برنده شدن در انتخابات شد. این در حالی است که در انتخابات کنونی با استناد به هواداران حزب، کفه به طور قابل مقایسه ای به نفع نامزدها سنگینی می کند.

این مسئول حزب دمکرات کردستان افزود: اهالی بیش از 40 روستای غالبا عرب نشین در خانقین به دنبال حملات تروریستی و آوارگی پس از اکتبر 2017 تاکنون از حزب دمکرات حمایت می کنند.

شیرکو توفیق خاطرنشان کرد: در دستور کار قرار دادن مسائل امنیتی و مقابله با عملیات تعریب و تغییر دموگرافیک باعث افزایش محبوبیت حزب دمکرات در مناطق کردنشین جدا شده از اقلیم کردستان شده است.

یادآور می شود 35 نامزد (15 زن و 20 مرد) در حوزه انتخابیه چهارم (خانقین، جلولا، سعدیه، قره تپه و جباره) در چارچوب همپیمانی های سیاسی و ائتلاف ها یا به صورت مستقل در حال رقابت هستند.

در میان نامزدها، هفت نامزد کرد به چشم می خورند که دو نفر از آنها مستقل و سایر نامزدها وابسته به احزاب هستند. یکی از این نامزدها عضو ائتلاف کردستان (اتحادیه میهنی و جنبش تغییر) و دیگری وابسته به حزب دمکرات کردستان است. دو نامزد دیگر نیز از حزب سوسیال دمکرات کردستان و یک نامزد دیگر از ائتلاف نهج وطنی متشکل از چند حزب شیعه است.

کد خبر 18347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha