ستیزه جویان جنگ های قره باغ و لیبی در کردستان سوریه ساکن شدند

سرویس سوریه – در راستای تغییر بافت قومی کردستان سوریه در مناطق تحت اشغال ترکیه و گروه های تحت حمایت آنکارا، ستیزه جویانی که در جنگ های لیبی و قره باغ شرکت داشتند در کردستان سوریه ساکن شده اند.

به گزارش کردپرس، تلاش ها برای تغییر بافت جمعیتی و قومی کردستان سوریه ادامه دارد و تحت عنوان اقدامات بشردوستانه پیش می رود.

مرکز مستند سازی نقض حقوق بشر در شمال سوریه گزارش داده است که دولت کویت تحت عنوان اقدامات بشردوستانه از تلاش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی مناطق اشغال شدۀ شمال سوریه حمایت می کند.

بر اساس گزارش این مرکز: «همۀ ستیزه جویان مسلح سوری و ترکمن طرفدار ترکیه که در جنگ های لیبی و ناگورنو – قره باغ مشارکت داشته اند، در مجتمع های مسکونی که توسط کویت احداث شده اند، از جمله در عفرین، ساکن شده اند.»

خبرگزاری فرات نیز گزارش داده است که مؤسسۀ خیریۀ «اوتاد» که متعلق به ترکیه است تا کنون برای 320 خانوادۀ ستیزه جویان افراط گرای سوری در کردستان سوریه مسکن احداث کرده است. این اقدامات از سوی نهادهای خیریۀ کویت و قطر مورد حمایت قرار می گیرد.

پس از حملات نظامی ترکیه به مناطق کردنشین سوریه، نخست در عفرین و سپس در گری سپی و سرکانی، تلاش برای اخراج کردها و ساکن کردن خانواده های عرب که عمدتاً از اعضای گروه های افراط گرای ارتش آزاد سوریه و حتی داعش بودند، از سوی ارتش ترکیه و گروه های تحت حمایت آنکارا آغاز شد؛ اقداماتی که کردها و ناظران مسائل منطقه نسبت به آن هشدار دادند و از سکوت جامعۀ بین المللی در قبال آن انتقاد کردند، اما همچنان ادامه دارد.

کد خبر 18361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha