پروژه پرداخت مستقیم حقوق کارمندان اقلیم کردستان توسط بغداد، شکست خورد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده پیشین مجلس عراق، اعلام کرد که پروژه پرداخت مستقیم حقوق کارمندان اقلیم کردستان توسط دولت مرکزی عراق، کاملا به شکست انجامیده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، در حالی که طی ماه های گذشته و با ناتوانی دولت اقلیم کردستان در پرداخت حقوق به حقوق بگیران اقلیم، شماری از نمایندگان کرد مجلس عراق تلاش کردند پروژه ای را برای پرداخت مستقیم حقوق دست کم بخشی از حقوق بگیران اقلیم توسط دولت مرکزی عراق، به جریان بیاندازند.

اما حاکم شیخ لطیف نماینده کرد پیشین مجلس عراق، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، به تصویب پیش نویس قانون بودجه سال 2021 عراق که رقم کلی آن 150 تریلیون دینار معادل 103 میلیارد دلار است، اشاره کرد و گفت که مجلس اختیار افزایش مبالغ در بودجه را ندارد و نمایندگانی که پروژه پرداخت مستقیم حقوق کارمندان اقلیم را به جریان انداختند می بایست سعی می کردند این درخواست توسط دولت عراق در لایحه بودجه گنجانده شده و به تصویب برسد.

وی افزود که لایحه بودجه عمومی عراق که به تصویب هیئت دولت رسیده موضوع پرداخت مستقیم حقوق کارمندان اقلیم گنجانده نشده و به همین دلیل پروژه مذکور شکست خورده و طرحی مرده به حساب می آید.

همچنین اشاره کرده که تنها راه پیش روی نمایندگان کرد مجلس این است که خواستار بازگرداندن لایحه بودجه به دولت و تغییر در آن و قانونی کردن پرداخت مستقیم حقوق کارممندان اقلیم توسط بغداد شوند و در غیر این صورت وضعیت پرداخت بودجه مانند گذشته بوده و بودجه حقوق به دولت اقلیم داده میشود.

کد خبر 1837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha