۱۹۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن ایلام اختصاص یافت

سرویس ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اختصاص ۱۹۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه آهن ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عبدالله بهادری گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه راه استان پروژه راه آهن است، شبکه راه آهن استان ایلام با توجه به اهمیت و ضرورتی که برای احداث آن وجود دارد از سال ۹۱ استارت زده شد اما به دلایل محدودیت‌های اعتباری این پروژه تا ابتدای سال جاری متوقف بوده است.

وی افزود: در سال جاری از اعتبارات پیوست قانون حدود ۷۰ میلیارد تومان، از اعتبارات توازن منطقه‌ای نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات مناطق محروم حدود ۱۹ میلیارد تومان و در مجموع بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در سال جاری اختصاص یافته است.

او گفت: خوشبختانه پیمانکار این پروژه انتخاب شده و کل طول مسیر که در مرحله اول مورد اجرا قرار می‌گیرد ۸۰ کیلومتر است که از این مسیر ۱۷ کیلومتر آن قرارداد منعقد شده و مبلغ قرارداد این پروژه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است.

بهادری تصریح کرد: قریب به سه ماه است که عملیات اجرایی این پروژه از سمت اسلام آباد به ایلام آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: برای رفع نقاط حادثه خیز و توسعه راه‌های استان حدود ۴۴ پروژه و به طول ۲۳۵ کیلومتر با قراردادی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: سه هزار و ۳۲۸ کیلومتر انواع زیرساخت راه در استان ایلام وجود دارد که شامل ۱۶۰ بزرگراه، ۶۶۸ کیلومتر راه اصلی، ۸۵۳ کیلومتر راه فرعی، یک هزار و ۶۴۷ کیلومتر راه روستایی است.

کد خبر 18378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha