سفر از عراق به 8 کشور از جمله ایران تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هیئت دولت عراق امروز در جلسه خود ممنوعیت سفر از عراق به 8 کشور از جمله ایران را تصویب کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری- تحلیلی میدل ایست نیوز، سازمان هواپیمایی عراق امروز با صدور اطلاعیه ای، ممنوعیت سفر به این 8 کشور را به شرکت های هواپیمایی فعال در عراق ابلاغ کرد.

بنابر اطلاعیه سازمان هواپیمایی عراق، سفر از عراق به بریتانیا، آفریقای جنوبی، استرالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، ایران و ژاپن و ورود شهروندان این کشورها به عراق به جز شهروندان عراقی که در این کشورها حضور دارند به شرط ماندن در قرنطینه اجباری به مدت 14 روز، ممنوع شد.

در بیانیه مذکور اشاره شده که تا زمان اثبات عدم ابتلا افراد به بیماری کرونا با آزمایش پی آر سی و قرنطینه به مدت دو هفته و تا زمان آشکار شدن وضعیت بهداشت جهانی و منطقه در خصوص انتشار گونه جدیدی از ویروس کرونا، اجازه ارتباط افراد مذکور با دیگران داده نمی شود.

این مصوبه از زمان اعلام اجرایی شده و تا اطلاع ثانوی اجرا خواهد شد.

پیش از این هیئت دولت عراق در جلسه امروز خود ممنوعیت سفر به این 8 کشور را تصویب کرد.

در همین رابطه سازمان گذرگاه های مرزی عراق توضیح داد که این مصوبه برای مقابله با انتشار ویروس کرونا اتخاذ شده و مبادلات تجاری همچنان ادامه دارد.

این سازمان اعلام کرد که به مصوبه هیئت دولت در خصوص ممنوعیت سفر به این 8 کشور و ورود شهروندان آن به عراق پایبند است و تاکید کرد که مبادلات تجاری مانند گذشته در گذرگاه های مرزی عراق در جریان است.

کد خبر 1838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha