100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان زیر کشت حبوبات است

سرویس کردستان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه ۹۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی دیم استان به کشت حبوبات اختصاص می‌یابد.

به گزارش کرد پرس، محمدصالح احمدی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۳۶ هزار و ۴۵۷ تن حبوبات دیم شامل نخود، لوبیا و عدس در این استان تولید شده است، گفت: زراعت حبوبات در راستای رعایت الگوی کشت مناسب در اراضی دیم استان همواره در تناوب با محصولات دیگر قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: طی سال زراعی گذشته ۹۶ هزار و ۹۸ هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت حبوبات دیم شامل نخود، لوبیا و عدس رفت و ۳۶ هزار و ۴۵۷ تن از این محصولات هم برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در سال زراعی مذکور سطح ۱۴ هزار و ۹۶ هکتار کشت مکانیزه حبوبات ترویج شد که این میزان نسبت به سال زراعی ماقبل آن ۴۶ درصد رشد داشته است.

احمدی با اشاره به اینکه کشت پاییزه و انتظاری حبوبات هم در سطح 4 هزار و ۶۷۱ هکتار ترویج شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۲۸۵ درصد رشد داشت، ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در کشت حبوبات ترویج کشت ارقام جدید و پابلند مناسب برداشت مکانیزه و ترویج تغذیه اصولی و کودهای آلی و بیولوژیک است.

وی سطح زیرکشت جو آبی و دیم در استان را ۳۲ هزار و ۶۱۲ هکتار دانست و یادآور شد: امسال ۲۱ هزار و ۱۰۶ تن جو از اراضی آبی و ۲۰ هزار و ۱۱۴ تن هم از اراضی دیم برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان عملکرد جو آبی را چهار تن در هکتار و جو دیم را یک تن در هکتار عنوان کرد و بیان کرد: ۶۰۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان هم به کشت گندم اختصاص داشت که در مجموع ۵۰۲ هزار و ۷۵۰ تن از این محصول استراتژیک در استان تولید شد.

کد خبر 18388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha