35 هزار مددجوی کردستانی کمیته امداد از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند هستند

سرویس کردستان - مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: در کردستان حدود 35 هزار بیمه شده کمیته امداد در مناطق شهری زیرپوشش بیمه سلامت هستند که از خدمات رایگان از این بیمه بهره مند هستند.

به گزارش کرد پرس، انور اسماعیلی با بیان اینکه با تصویب هیئت وزیران ارائه خدمات بستری به بیمه شدگان کمیته امداد در استان کردستان رایگان شد، گفت: سهم خود پرداخت (فرانشیز) بیمه شدگان کمیته امداد برای دریافت خدمات بستری تحت پوشش بیمه پایه در صورت رعایت سیستم ارجاع به صورت رایگان است.

وی افزود: با اجرای این مصوبه، سهم سازمان بیمه سلامت در قالب نظام ارجاع برای بیمه‌شدگان کمیته امداد (ره)، معادل ۹۵ درصد بوده و ۵ درصد دیگر از محل منابع طرح تحول سلامت از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با بیان اینکه بیماران در صورت بستری و رعایت نظام ارجاع وجهی را پرداخت نمی کنند، اظهار کرد: این در حالی است که در صورت عدم رعایت نظام ارجاع سهم سازمان از ۹۵ درصد به ۹۰ درصد کاهش پیدا می کند.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر از جمعیت یک میلیون و ۵۰ هزار نفری بیمه شده ساکن در مناطق شهری و روستایی استان ۹۲۰ هزار نفر به صورت کاملا رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، یادآور شد: از این تعداد ۳۲۰ هزار نفر از بیمه رایگان سلامت یا همان بیمه همگانی و ۶۰۰ هزار نفر نیز زیر پوشش صندوق بیمه روستایی هستند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در مجموع بیش از ۸۷ درصد بیمه شدگان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

کد خبر 18445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha