ذخیره سازی مناسب علوفه یارانه‌ای برای عشایر استان ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل امور عشایری استان ایلام در دیدار با امام جمعه ایلام به مناسبت روز روستا و عشایر از ذخیره سازی مناسب علوفه یارانه‌ای جهت دامداران عشایر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرشاد یاسمی گفت: در شش ماهه اول امسال ۶ هزار تن علوفه یارانه ای بین عشایر توزیع کردیم که با توجه به نبود علوفه نیازمند توجه بیشتری هستیم.

وی افزود: برای جبران علوفه عشایر، اتحادیه ها و تشکل‌های عشایری اقدام به ذخیره سازی آب و علوفه داشتند که در شرایط حاد و روزهای آتی که بحران علوفه بیشتر خواهد بود، در اختیار عشایر قرار دهیم.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، نگاه ویژه ای به این موضوع شده است و دستور تامین ۷۲۰۰ تن علوفه یارانه ای برای عشایری که دام مولد و آبستن دارند با نگهداری یک دوره سه ماهه در اختیار استان قرار دادند که به دنبال جذب آن هستیم که اگر در بین عشایر توزیع شود کمک زیادی به آنها شده است.

یاسمی گفت: امسال شرایط استان با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی و خشک شدن چشمه ها و قنات ها و عدم رویش گیاهان مرتعی، زندگی عشایر را سخت کرده است و بر اساس وظیفه اداره کل عشایر برنامه هایی از جمله تامین و ذخیره سازی علوفه یارانه‌ای برای حمایت از این قشر در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 18493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha