٥١٣ مرکز روستایی در كردستان دارای شبکه فیبرنوری هستند

سرویس کردستان - مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تاکنون 513 مرکز روستایی استان به فناوری فیبر نوری مجهز و از خدمات و مزایاي این شبکه بهره‌مند شده‌ اند.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت با بیان اینکه در ابتداي امسال اجراي ٥٠ كيلومترشبكه فيبر نوري در مناطق مختلف كردستان در دستور كار قرار گرفته است, گفت: تا كنون ٣٠ كيلومتر از اين مقدار اجرا و به پايان رسيده و باقيمانده آن نيز در حال اجرا است.

وی به برنامه‌ریزی برای تجهیز کردن ديگر نقاط استان بر اساس اولويت هاي موجود به فیبر نوری تا پایان امسال اشاره كرد و افزود: به محض اخذ قرارداد با پيمانكار مربوطه نسبت به اجراي پروژه هاي تدوين شده در اين راستا اقدام خواهد شد.

مدير مخابرات منطقه كردستان اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار و ٧٧٢ كيلومتر فيبر نوري در استان اجرا شده كه چهارهزار و١٤٢ كيلومتر آن در نقاط روستايي و ٦٣٠ كيلومتر ديگر آن در نقاط شهري به اجرا درآمده است.

حکمت یادآور شد: افزایش رضایتمندی مشترکان، ارائه انواع سرویس‌ها در بستر Ip، بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در حوزه تلفن ثابت، ارتقای امنیت اطلاعات، اجراي فيبراختصاصي براي مشتريان G، توسعه زيرساخت سايت هاي تلفن همراه براي نصب و راه اندازي تجهيزات تكنولوژي هاي 3G ,4G از جمله مزایای اجراي پروژه هاي فیبرنوری است.

وي بیان کرد: اجراي پروژه هاي مختلف در حوزه شبكه فيبرنوري، توسعه چشمگير زير ساخت ها وبهبود كيفيت شبكه ارتباطي و مسير انتقال را به دنبال دارد كه اين مهم در راستاي رعايت اصل مشتري مداري نقش بسزايي دارد.

مدير مخابرات منطقه كردستان گفت: مخابرات منطقه کردستان آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز سازمان‌ها و یا شرکت‌های متقاضی، زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر فیبرنوری در تمام نقاط داخل شهري استان را فراهم کند تا شاهد توسعه همه جانبه استان باشیم.

کد خبر 18531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha