رتبه نخست ایلام در اجرای طرح های راهبری شغلی و کاریابی برای نیازمندان بیکار

سرویس ایلام - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام گفت: این نهاد در شش ماهه نخست امسال توانست رتبه نخست کشور را در زمینه اجرای طرح راهبری شغلی و نیز کاریابی برای نیازمندان به دست آورد.

شبیب جعفرزاده در گفتگو با خبرگزاری کردپرس بیان کرد: از ابتدای امسال در قالب طرح راهبری شغلی بیش از هزار و 100 طرح اشتغال زایی برای نیازمندان جویای کار ایجاد شده است و قرار است تا پایان امسال این تعداد به بیش از 2 هزار و 500 طرح برسند.

وی افزود: طرحهایی که از طریق راهبری شغلی ایجاد شده اند عمدتاً در زمینه دامپروری بوده و در زمینه سایر سرفصلها از جمله ، خدمات،صنایع دستی ،صنایع کوچک،کشاورزی،تولید فرش و گلیم نیز اشتغال ایجاد گردیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تصریح کرد : در زمینه کاریابی برای نیازمندان نیز کمیته امداد استان توانست با تحقق 95 درصد برنامه پیش بینی شده امسال در این مدت شش ماهه و با ایجاد شغل از طریق کاریابی در دستگاههای دیگر برای بیش از 700 نفر شغل ایجاد کند و در سطح کشور توانست رتبه نخست را به دست آورد.

جعفرزاده با اشاره به طرحهای گوناگون که کمیته امداد در زمینه اشتغال دارد گفت: طرحهای هدایت شغلی،راهبری شغلی،کاریابی از طریق موسسات و پرداخت تسهیلات بانکی با مشارکت بانکها از جمله مهم ترین این برنامه ها است.

وی ادامه داد: به لحاظ اهمیتی که کمیته امداد برای اشتغال مددجویان قائل است و از آنجایی که توانمندسازی خانواده ها راهبرد مهم کمیته امداد است به این خاطر این دستگاه در چند سال اخیر همواره عنوان دستگاه برتر در زمینه ایجاد شغل را به دست آورده است.

کد خبر 18582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha