دعوت دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان از شهروندان برای شرکت در انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان از شهروندان اقلیم کردستان خواست با خودداری از تحریم انتخابات به دلیل ناامیدی از ایجاد تغییرات و اصلاح امور، در انتخابات پارلمانی شرکت کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "صلاح الدین بهاء الدین" در این باره گفت: اقلیم کردستان، بیش از پیش نیازمند حضور گسترده در بغداد و ارسال افرادی کارشناس، شجاع و مخلص نسبت به مردم و کشور به مرکز عراق است که سابقه ای درخشان و سالم داشته باشند تا بتوانند ضمن جلب اعتماد شهروندان از فساد جلوگیری کنند. همچنین از بغداد، حقوق اقلیم کردستان و دولت مرکزی را رصد و از حقوق قانونی مردم دفاع کنند.

صلاح الدین بهاء الدین افزود: ما خواستار ارسال افرادی به بغداد هستیم که امکان فریب دادن آنها به هیچ وجه وجود نداشته باشد و از هیچ چیزی هراسی نداشته باشند و گفتمان قومیتی دروغین را مطرح نکنند و کشور را نفروشند. همچنین هیچ گونه شبهه فسادی علیه آنها به اثبات نرسد. همچنین به هویت دینی مردم پایبند و عنوان نمایندگان واقعی و امانتدار مردم، در پی حل مشکلات حوزه های انتخابیه شان باشند و باید به وعده هایشان پایبند و با خدا و بندگانش صادق باشند.

دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان تأکید کرد: انتخابات بهترین نتیجه اندیشه بشری و تنها گزینه متمدنانه و مشروع و مناسب برای این دوره برای مشخص کردن نمایندگان مردم در مرکز نهادهای تصمیم گیر، قانونگذاری و مدیریت کشور است و هیچ کدام از شهروندان نباید به بهانه نارضایتی و ناامیدی ناشی از بی عدالتی، ظلم، فساد و انحصار حاکمیت، انتخابات را تحریم کنند. زیرا با این کار، خودشان را از یک حق طبیعی، محروم می کنند و باعث تأخیر شما در عمل به یک مسئولیت شرعی می شود و فرصت را برای افرادی فاقد تجربه و شایستگی فراهم می کنند.

بهاء الدین افزود: یکی از توطئه های افراد فاسد، تلاش برای ناامیدی شهروندان از تغییرات و اصلاحات با هدف وادار کردن آنها به رضایت به بی عدالتی و وضعیت نامناسب کنونی است. انتخابات یک گام اساسی در راستای ایجاد تغییر و اصلاحات است و امروزه در جامعه ما، هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

کد خبر 18603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha