کشف 66 درصدی سرقت ها در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه - فرمانده انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی امروز مقتدرتر و با صلابت تر از همیشه حافظ امنیت جامعه و حفظ حریم شهروندی آحاد مختلف مردم است و در این خصوص با کسی تعارف ندارد.

به گزارش کردپرس، سردار "علی‌اکبر جاویدان" در نشستی خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، اظهار داشت: امروز پلیس با چشمانی بیدار و با عزمی راسخ‌تر از گذشته بر رفتار مجرمان و خصوصا اراذل و اوباش اشرافیت کامل دارد.

وی ادامه داد: پلیس کرمانشاه مقتدرانه با اشرار و اراذل برخورد و اجازه عرض اندام و ناامنی به این افراد نمی‌دهد، کما اینکه خود آنها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت ارتکاب جرم دیر یا زود باید تسلیم قانون شوند.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، افزود: تحت هیچ شرایطی اجازه ناامنی به مخلان نظم و امنیت عمومی نمی دهیم و در سال جدید هم برخوردهای قاطع تری با آنها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح برخورد با مجرمان و اراذل و اوباش وارد فاز جدیدی شده است، افزود: این افراد در صورتی که بخواهند دست از پا خطا کنند با برخوردهای قاطعانه پلیس و دستگاه قضائی مواجه خواهند شد.

سردار جاویدان تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف پلیس جلب رضایت مردم، حفظ امنیت جامعه و برخورد قاطعانه با همه افرادی است که به هر دلیلی قصد ایجاد ناامنی را دارند که خوشبختانه تاکنون نیز توفیقات زیادی در این زمینه داشته ایم.

وی گفت: اشراف اطلاعاتی پلیس امروز در عالی ترین سطح خود قرار دارد به گونه ای که قادریم افراد مجرم را حتی صدها کیلومتر دورتر از محل جرم شناسایی و دستگیر کنیم

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنانش و با بیان اینکه برخی معضلات اجتماعی مانند پدیده سرقت ممکن است باعث ایجاد ناامنی در افراد شود، تصریح کرد: پلیس به پدیده سرقت نیز نگاه ویژه‌ای دارد و حتی یک مورد آن را نیز زیاد می‌داند از این‌ رو تمهیدات خاصی را نیز برای مقابله با این موضوع اندیشیده و از عموم شهروندان نیز توقع دارد نهایت همکاری را با آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اول پلیس، پیشگیری از وقوع جرائمی مانند سرقت است و در مرحله بعد کشف سریع سرقت‌های انجام‌شده را دنبال می‌کند و خوشبختانه اکثر آن‌ها نیز در سریع‌ترین زمان ممکن کشف می‌شود.

سردار جاویدان همچنین اشاره ای به وقوع 17 هزار و 951 مورد سرقت در 6 ماه سپری شده از سال جاری داشت و افزود: این مقدار سرقت که شامل سرقت های مهم و خرد می شود نسبت به سال قبل 10 درصد رشد نشان می دهد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه در عین حال این موضوع را نیز یادآور شد که رشد سرقت در کرمانشاه یک درصد کمتر از میانگین کشوری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران انتظامی استان 66 درصد کل سرقت های صورت گرفته نیز کشف شده است.

سردار جاویدان همچنین آمار کل افراد دستگیر شده در جرائم مختلف را نیز 17 هزار و 398 نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 92 درصد افراد دستگیر شده در حوزه سرقت بوده است و بیشتر سرقت های خرد نیز توسط معتادان متجاهر انجام شده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه به جایگاه استان در حوزه برخی آسیب های اجتماعی و جرائم کشور اشاره و اظهار کرد: در حوزه سرقت رتبه یازدهم، قتل رتبه دوازدهم، سرقت به عنف رتبه پانزدهم، شرارت بیست و سوم، جرائم مالی، جعل و نزاع رتبه نوزدهم، مواد مخدر بیست و هشتم و تصادفات سی و یکم را داریم.

وی همچنین از شناسایی 2500 معتاد متجاهر در سطح استان خبر داد و گفت: 95 درصد این افراد در شهر کرمانشاه حضور دارند اما متاسفانه یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم کمبود ظرفیت نگهداری این افراد است به گونه ای که تنها ظرفیت 350 نفر وجود دارد.

سردار جاویدان در پایان به مهمترین برنامه های هفته ناجا در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری صبحگاه عمومی با حضور مسئولان ارشد استان، تکریم خانواده های معظم شهدا و جانبازان، تقدیر از فرماندهان و مدیران انتظامی ، تجلیل از خیران امنیت ساز، غبار روبی مزار شهدا، انجام دیدارهای مردمی و ... از جمله آن هاست.

کد خبر 18615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha