رفع تصرف بستر رودخانه شهرچای ارومیه آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: آزادسازی و رفع تصرف بستر رودخانه شهرچای ارومیه از متصرفان غیرقانونی با حضور مراجع قضایی و نیروی انتظامی در حال انجام است.

به گزارش کردپرس، یاسر رهبردین با اشاره به برنامه آزادسازی مسیر حدود 30 کیلومتری رودخانه و حریم و بستر این مسیر در جمع خبرنگاران افزود: برخی افراد در گذشته ساخت و ساز‌هایی را در حدود قانونی رودخانه انجام داده اند و با سو استفاده از عدم آگاهی مردم، امروز با قیمت‌های بسیاری این املاک و باغ‌ها را خرید و فروش می‌کنند.

او افزود: پس از صدور اخطار‌های لازم، آگهی قانونی و تعیین مهلت اعتراض به آن و عدم ارائه هر گونه اعتراضی، دستور قضایی لازم در اجرای قانون صادر و شرکت آب منطقه‌ای با پشتیبانی دادستان استان و نیروی انتظامی، رفع تصرفات بستر رودخانه را به مساحتی که مطالعه شده، آغاز کرده است.

رهبر دین گفت: هدف از آزاد سازی تصرفات جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی در اثر سیلابهای احتمالی و همچنین تسهیل در انتقال جریان آب به دریاچه ارومیه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی تاکید کرد: در صورت آزاد سازی بستر رودخانه شهرچای بیش از 9 میلیون متر مکعب آب در مسیر سد شهرچای تا دریاچه ارومیه صرفه جویی می شود و نیز با توجه به تغییر رژیم و کیفیت بارشهای استان از وقوع سیلاب و تبعات اتی آن در فصول بارندگی پیشگیری خواهد شد.

کد خبر 18721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha