۱۳۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی کردستان پرداخت شد

سریس کردستان - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۳۷ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و ۷،۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش کرد پرس، محمد دره‌وزمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، گفت: مشکلات مالی و اقتصادی مهمترین مشکل پیش روی واحدهای تولیدی است، اگر سرمایه‌گذاری مشکل مالی نداشته باشد و واحد تولیدی بدون وقفه به فعالیت خود ادامه دهد شاهد اتفاقات مثبتی در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری با عنوان سال پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در سالی که بنام تولید و حمایت از تولید نام‌گذاری شده است همه باید با اعتقاد راسخ به کار تولیدی در راستای رفع موانع تولید گام بردارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تغییر نگرش بانک‌ها در راستای حمایت از تولید ضروری برشمرد و افزود: بانک‌ها باید عامل توسعه باشند و با نگرش توسعه گرایانه از واحدهای تولیدی حمایت کنند.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه مصوبات کارگروه رفع موانع تولید لازم الاجراست، ادامه داد: بانک در راستای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در ازا وثیقه املاک تسهیلات پرداخت می‌کنند و از اختیارات کمی برخوردارند.

وی یادآور شد: در این راستا این کارگروه با هدف رفع موانع تولید و حمایت از فعالیت‌های تولیدی و کمک به اشتغال استان مشکلات و موانع تولید را حل می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان بیان کرد: در این جلسه مصوب شد ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی، اصناف، ۲۱ واحد کشاورزی و ۹ واحد صنعتی پرداخت کند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان هم در این جلسه گفت: پرداخت تسهیلات مربوط به هر طرحی که در اختیار مدیران بانک‌های استان بوده و نیازی به تایید مرکز نداشته در کمترین زمان ممکن پرداخت شده است.

علی اشرف یوسفی قیاسی اظهار کرد: تعدادی از طرح‌ها که مبلغ تسهیلات مورد نیاز آنها بالا است باید توسط شعب مرکزی بانک‌ها در تهران مورد تایید قرار گیرد که این مسئله پروسه پرداخت را طولانی می‌کند و تصمیم گیری در خصوص آن در اختیار استان نیست.

وی افزود: تشکیل جلساتی با حضور تولیدکنندگان و متقاضیان دریافت تسهیلات، دستگاه اجرایی و مدیران بانک‌ها می‌تواند موجب تسریع در رفع موانع پیش‌روی متقاضیان باشد لذا سعی خواهد شد این مهم اجرایی و دنبال شود.

کد خبر 18741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha