افزایش 17 درصدی جرایم در قروه/کاهش میزان تصادفات جاده ای

سرویس کردستان- فرمانده انتظامی شهرستان قروه از افزایش کشف جرایم در 6 ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه قبل خبر داد و به کاهش میزان تصادفات جاده ای اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، علیرضا صفری در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی از افزایش 17 درصدی کشف جرایم در سطح شهرستان قروه در 6 ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گفته او کشفیات حوزه مبارزه با مواد مخدر افزایش 164 درصدی داشته و جمع آوری معتادان متجاهر هم با 51 درصد افزایش همراه بوده است.

صفری سپس با اشاره به عملکرد پلیس فتا و رصد فضای مجازی از افزایش 25 درصدی شناسایی صفحات و سایت های خبری فعال و افزایش 15 درصدی کشف جرایم سایبری گفت.

او در ادامه با اعلام اینکه میزان تصادفات و فوتی ها در این مدت 66 درصد کاهش داشته، افزود: این کاهش حوادث جاده ای حاصل توجه به ایمن سازی نقاط حادثه خیز، آموزش کارشناسان تصادفات، آموزش در مدارس، مساجد و ادارات با برنامه ریزی صورت گرفته، بوده است.

فرمانده انتظامی قروه سپس به افزایش 5 درصدی تماس های گرفته شده با مرکز فوریت های پلیسی اشاره کرد و میزان اعتماد و رضایتمندی شهروندان نسبت به پلیس را مطابق نظرسنجی انجام شده 96 درصد دانست.

مطابق اظهارات علیرضا صفری در 6 ماهه نخست سال جاری، تعداد پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها 80 درصد افزایش و تعداد پرونده های منجر به سازش110 درصد افزایش داشته است.

او در خصوص کنترل و نظارت شهروندان بر عملکرد پلیس هم بیان کرد که تماس و مراجعه حضوری به بازرسی با 4درصد افزایش، پیشنهادات87 درصد افزایش، تقدیر از مأموران 6 درصد افزایش، شکـایات 100 درصد کاهش و انتقادات هم 14 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته که نشان از کیفیت نظارت شهروندان بر عملکرد پلیس دارد.

این مقام انتظامی با تأکید بر ایجاد امنیت در سطح جامعه، تصریح کرد: ضمن اقدامات ایجابی همانند آموزش های همگانی با اجرای طرح های امنیت محله محور در سطح محلات شهرستان به دنبال ایجاد امنیت برای شهروندان بوده و با افرادی که با اقدامات مجرمانه باعث اخلال در نظم و امنیت جامعه می شوند برخورد خواهد شد.

علیرضا صفری در پایان به شعار هفته ناجا با عنوان «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» گفت باید بتوان این امنیت پایدار را با مشارکت مردم و هوشمندی نیروهای پلیس محقق کرد./

کد خبر 18775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha