برخورد پلیس با شرکت کنندگان در مراسم یادبود کشته شدگان میدان راه آهن آنکارا

سرویس ترکیه - برگزاری مراسم یادبود 104 کشته شده ایستگاه راه آهن آنکارا، در بسیاری از شهرهای ترکیه با خشونت پلیس مواجه شد.

به گزارش کردپرس، صدها تن از شهروندان ترکیه امروز در مراسم یادبود ششمین سالگرد کشته شدن 104 تن از شهروندان در بمب گذاری داعش در گار (محله ایستگاه راه آهن آنکارا) شرکت کردند. پلیس آنکارا با مداخله و اعمال خشونت اجازه برگزاری مراسم و حضور افراد متفرقه را نداد و تنها به اعضای خانواده ها اجازه داد تا در مراسم شرکت کنند.

بر اساس گزارش گازته قارینچا، پلیس آنکارا با محاصره منطقه و بستن مسیر ها مانع تجمع مردم شد و با داشتن لیستی در دست تنها به تعداد کمی از افراد اجازه حضور در محل را داد. با این همه سی تن از افرادی که به این وضعیت معترض بودند می خواستند از سمت ورودی ساختمان گار وارد محوطه شوند، که با مداخله و خشونت پلیس مواجه شدند.

سایت خبری گازته قارینچا تصاویری از ضرب و شتم مردم و خشونت پلیس را منتشر کرد. نیروهای پلیس بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم را پس از ضرب و شتم در حالی که روی زمین می کشیدند، بازداشت کردند.

مراسم یادبود ششمین سالگرد کشتار گار، با وجود خشونت پلیس و ممانعت از ورود مردم به مراسم، با یک دقیقه سکوت در ساعت 10.4 دقیقه، درست در ساعت انفجار بمب آغاز شد.

همچنین بنابر خبر مزوپوتامیا، این مراسم به طور همزمان در شهرهای ازمیر، آدانا، شرناخ، آغدنیز، آنتالیا، درسیم، اورفا، استانبول، آدی یامان و بسیاری از شهرهای دیگر نیز برگزار شد. شعار اصلی این مراسم در بیانیه های صادر شده در همه شهرها این بود: «در حالی که شکسته می شویم، در حالی که کتک می خوریم و به ما شلیک می شود، می افتیم و دوباره روی پایمان می ایستیم، و با کارگران و نیروهای دموکراسی و آزادی در کنار هم باز هم در خیابان ها خواهیم بود.»

لازم به یادآوری است، در بمب گذاری داعش علیه تجمع نیروهای دموکراسی و کار، در 10 اکتبر سال 2015 در مقابل ایستگاه راه آهن میدان گار آنکارا، 104 تن از تجمع کنندگان جان خود را از دست داده و 500 تن دیگر نیز مجروح شدند.

کد خبر 18847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha