تخصیص 999 دستگاه ادوات کشاورزی به کشاورزان کردستانی

سرویس کردستان - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه امسال برای اجرای پروژه جهش تولید در دیمزارهای استان 999 دستگاه ادوات یارانه دار از محل اعتبارات جهش تولید برای کردستان پیش بینی شده است، گفت: کشاورزان استان تا 5 سال حق فروش این ادوات را ندارند.

به گزارش کرد پرس، محمدصالح احمدی به گزینه های صندوق بیمه کشاورزی ویژه سال دوم طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: در خسارت نوع اول میانگین تعهد هر هکتار در تمام محصولات برابر یک میلیون تومان است که در این گزینه برآورد خسارت و غرامت صرفا به عوامل خطرهای خشکسالی، باد گرم و باد زدگی، سرما و یخبندان زمستانه، سیل، زلزله، سرما بهاره، طوفان و تگرگ با شدت خسارت های بین 10 تا 100 درصد، قابل پرداخت است.

وی اظهار کرد: مجموع حق بیمه سهم بیمه گذار در تمام محصولات و استان های تعیین شده به میزان 700 هزار ریال که مبلغ 250 هزار ریال سهم ستاد اجرایی به انضمام ارزش افزوده و سهم کشاورز به میزان 450 هزار ریال به انضمام ارزش افزوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در خسارت نوع دوم میانگین تعهد هر هکتار در تمام محصولات برابر یک میلیون و 500 هزار تومان است، افزود: در این گزینه برآورد خسارت و غرامت صرفا به عوامل خطر های خشکسالی، بادگرم و بادزدگی، سرما و یخبندان زمستانه، سیل، زلزله، سرما بهاره، طوفان و تگرگ با شدت خسارت های بین 10 تا 100 درصد، قابل پرداخت است.

احمدی ادامه داد: مجموع حق بیمه سهم بیمه گذار در تمام محصولات و استان های تعیین شده به میزان یک میلیون و 50 هزار ریال که مبلغ 250 هزار ریال سهم ستاد اجرایی به انضمام ارزش افزوده و سهم کشاورز به میزان 800 هزار ریال به انضمام ارزش افزوده است.

وی با اشاره به اینکه در نوع سوم میانگین تعهد هر هکتار در تمام محصولات برابر 2 میلیون و 350 تومان است، یادآور شد: در این گزینه برآورد خسارت و غرامت صرفا به عوامل خطر های خشکسالی، بادگرم و بادزدگی، سرما و یخبندان زمستانه، سیل، زلزله، سرما بهاره، طوفان و تگرگ با شدت خسارت های بین 10 تا 100 درصد، قابل پرداخت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: مجموع حق بیمه سهم بیمه گذار در تمام محصولات و استان های تعیین شده به میزان یک میلیون و 600 هزار ریال که مبلغ 250 هزار ریال سهم ستاد اجرایی به انضمام ارزش افزوده و سهم کشاورز به میزان یک میلیون و 350 هزار ریال به انضمام ارزش افزوده است.

کد خبر 18889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha