احتمال مشخص شدن آینده نیروهای آمریکا در عراق پس از اعلام نتایج انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان – روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت انتخابات پارلمانی عراق که در حال حاضر شمارش آرا برای اعلام نتایج آن در جریان است، ممکن است آینده نیروهای آمریکا در این کشور و همچنین خط مشی بغداد در تنش راهبردی در زمینه نفوذ بین تهران و واشنگتن را مشخص کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از الجزیره، وال استریت ژورنال نوشت: بحران اقتصادی و فساد گسترده در عراق بر انتخابات زودهنگام این کشور که در نتیجه اعتراضات مردمی سال 2019 برگزار شد سایه افکنده بود.

این روزنامه آمریکایی همچنین افزود: تنش بین گروههای نزدیک به ایران و جریانات مورد حمایت آمریکا بر روند انتخابات تأثیر گذاشته بود؛ به ویژه اینکه این کشور هنوز حدود 2500 نیروی نظامی در عراق دارد و تحت فشارهای سیاسی فزاینده ای قرار دارد تا نیروهایش مانند افغانستان از عراق نیز خارج شوند.

وال استریت ژورنال بر این باور است که شمار زیادی از جوانان عراقی، اعتراضات را بر مشارکت در انتخاباتی ترجیح دادند که بر این باورند که هیچ تغییری در وضعیت کشورشان ایجاد نخواهد کرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، با در نظر گرفتن نظام سیاسی عراق و رقابت چندین حزب برای به دست آوردن آرای پیروان مذهب خودشان، بعید به نظر می رسد انتخابات، برنده قاطعی داشته باشد و پیش بینی می شود نیروهای سیاسی رایزنی ها برای تشکیل دولت در مرحله پس از انتخابات، هفته ها و شاید ماهها به طول بینجامد.

کد خبر 18951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha