ضرورت  تسریع جذب سیب صنعتی توسط واحدهای صنایع تبدیلی

سرویس آذربایجان غربی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش محصول سیب در اقتصاد کشاورزان استان گفت: ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیران واحد های صنایع تبدیلی در خصوص تسریع در روند جذب و خرید سیب صنعتی استان همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

به گزارش کردپرس، نادر صادقی در جلسه بررسی آخرین وضعیت روند خرید تضمینی سیب صنعتی گفت: الگوی کشت در استان با توجه به تغییر اقلیم و آب و هوا باید اصلاح شود.

او ادامه داد: امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب در استان تولید شد و به دلیل گرامی هوا و تندبادهای موسمی ۳۵۰ هزار تن از سیب‌های تولیدی استان تبدیل به سیب صنعتی شده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

صادقی گفت: ارتقای دانش کشاورزان و استفاده از تکنولوژی های نو در زمینه برداشت، سورتینگ و بسته بندی می تواند به کاهش چشمگیر ضایعات محصولات کشاورزی کمک کند.

معاون استاندار همچنین بر برنامه ریزی دقیق برای خرید کامل سیب صنعتی باغداران استان با قیمت مصوب و اعلام شده تاکید کرد و گفت: ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مدیران واحد های صنایع تبدیلی در خصوص تسریع در روند جذب و خرید سیب صنعتی استان همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

کد خبر 19115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha