بیانیه سه جریان سنی عراق در مردود دانستن نتایج انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سه جریان سیاسی سنی عراق با صدور بیانیه ای، اعلام کردند نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را که روز یکشنبه گذشته برگزار شد نخواهند پذیرفت.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "حزب اسلامی عراق"، "ائتلاف عزم" و "حزب اتحاد برای عراق" در این بیانیه اعلام کرد: در حالی که ملت بردبار عراق امیدوار بود انتخابات پارلمانی، سرآغاز مرحله جدیدی برای گشوده شدن درهای امید به رسیدن به یک زندگی ایمن و شرافتمندانه باشد اما ناگهان دریافتند که این انتخابات با تقلب، تخلف و اشتباهات حرفه ای غیر قابل توجیهی برگزار شد که در آن اراده و امید رأی دهندگان به ایجاد تغییر واقعی در کشورشان، کاملا نادیده گرفته شد.

این احزاب همچنین تأکید کردند: ما ضمن مخالفت قاطع با نتایج انتخابات، خواستار اتخاذ اقدامات سالم، حرفه ای و فوری برای بازگرداندن اعتماد به روند انتخابات و در رأس آنها اقدامات زیر هستیم:

  1. نادیده گرفتن اثر انگشت رأی دهندگان براساس قانون جدید انتخابات، به ویژه اینکه براساس اطلاعات به دست آمده، افرادی با سن کمتر از 18 سال به دلیل مفقود شدن کارت الکترونیک اقدام به انداختن رأی به صندوق کرده اند.
  2. انجام تحقیقات حرفه ای و شفاف درباره روند انتخابات از جمله تلاش برای تأثیر و فشار بر رأی دهندگان در رأی گیری ویژه، اطمینان از تصاویر و ویدئوهای مستند ارسالی به کمیسیون انتخابات درباره وجود ستادهای تبلیغاتی در نزدیکی مراکز رأی گیری.
  3. آغاز عملیات استقرار نیروهای کمیسیون عالی انتخابات در استان ها با هدف بازشماری آرا در کلیه حوزه های رأی گیری با حضور نمایندگان جریانات مختلف و نظارت بین المللی با هدف تضمین شفافیت و اعتبار انتخابات. در غیر این صورت، کمیسیون انتخابات مسئول ایجاد هرج و مرج ناشی از اقداماتش و سایر پیامدهای آن در روند سیاسی و اجتماعی کشور خواهد بود.
  4. سرپوش گذاشتن بر تخلفات و سکوت درباره عملیات تقلب به منزله نادیده گرفتن اراده رأی دهندگان خواهد بود که با امید به بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در انتخابات شرکت کرده اند و عدم اطمینان درباره سلامت روند انتخابات ممکن است به تهدید صلح داخلی شود که مردم عراق برای دستیابی به آن، فداکاری فراوان کرده اند.
کد خبر 19153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha