۸۰ مددجوی کردستان با استفاده از پابند الکترونیک دوران حبس می‌گذرانند

سرویس کردستان - معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان گفت: در حال حاضر ۸۰ نفر از مددجویان استان با استفاده از پابند الکترونیک دوران حبس خود را خارج از زندان سپری می‌کنند.

به گزارش کرد پرس, فریدون رزمگاه در مراسم تکریم و معارفه رییس مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شهرستان کامیاران, گفت: هدف و تلاش مجموعه دستگاه قضایی تحقق برنامه های کاربردی قوه قضائیه در استفاده مناسب از جایگزین های حبس و کاهش جمعیت کیفری در زندان ها است.

وی اظهار کرد: امیدوارم با تعامل مفید و سازنده قضات و حضور مستمر آنها در زندان شاهد روند کاهش جمعیت کیفری در زندان های استان باشیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان افزود:‌ اشتغال و مهارت آموزی اساس برنامه های تحولی سازمان زندان ها و حرکت این مجموعه به سمت آموزشگاهی برای بازاجتماعی کردن مددجویان است.

وی با اشاره به شرکت تعداد یک هزار و ۸۸۵ نفر از مددجویان در دوره های مختلف حرفه آموزی با همراهی جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه ای و صنایع دستی, ادامه داد: با بسترهای مناسب آموزش فراهم شده در زندان ها امروزه شاهد ادامه تحصیل مددجویان در زندان ها تا مقطع دوره های کارشناسی ارشد هستیم که این مهم نشان از تحقق کلام موثر حضرت امام راحل در تبدیل زندان به دانشگاه و تاکید رهبر معظم انقلاب در حرکت زندان به سمت آموزشگاه نیکی ها است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های کردستان بعد از مراسم تودیع و معارفه با حضور در زندان با مددجویان این مرکز به صورت چهره به چهره دیدار کرد و در جلسه ای با حضور پرسنل به سوالات آنان پاسخ داد.

رزمگاه در جمع کارکنان بیان کرد: مجموعه کامیاران بستر مناسبی برای تحقق اشتغالزایی و ارتقاء سطح آموزشی است که امیدواریم با تجربیات چندین ساله و موثر طیب نادری به عنوان رئیس جدید این مجموعه و همراهی مسئولان شاهد تحولات قابل ملاحظه ای در این زمینه باشیم.

کد خبر 19165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha