روزنامه نگاران در تبعید کمیک بوک زندگی اردوغان را منتشر کردند

سرویس ترکیه - رمان مصور زندگی اردوغان، از کودک فقیری که آرزو داشت بازیکن فوتبال شود تا ریاست جمهوری ترکیه، منتشر شد.

به گزارش کردپرس، جان دوندار روزنامه نگار و مستند ساز افشاگر ترکیه، که در پی صدور دستور بازداشتش به آلمان متواری شد، از انتشار رمانی مصور و مستند از زندگی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

جان دوندار با اعلام این خبر در کانال «آزاد هستیم» گفت که این کتاب یک بیوگرافی از زندگی اردوغان است که بر اساس تحقیقات 4 ساله یک تیم تحقیقاتی بر روی زندگی اردوغان، کودکی او، مصاحبه با افرادی که او را از نزدیک می شناسند، و بررسی بیش از 100 صفحه سند تاریخی نوسته شده است.

دوندار گفت: «این نوع بیوگرافی، نوعی کتاب رایج در غرب است، برخی آن را حتی شاخه ای از روزنامه نگاری مستند می دانند. به این ترتیب ما می خواستیم اردوغان را برای خوانندگان خارجی که درک شخصیت و سیاست او را دشوار می یابند، معرفی کنیم.

در این کتاب به این موضوع پرداخته ایم که چکونه یک پسربچه فقیر که آرزو داشت بازیکن فوتبال شود، با جاه طلبی از کوه قدرت بالا رفت. ما نشان داده ایم که او از کدام بحران ها چکونه و با کمک چه کسانی بیرون آمد، و کدام تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد. از اولین نقش او در تئاتری که با الهام از رابطه خودش با پدرش بازی کرد، تا درگیر شدنش با سیاست و آشنایی با همسرش، از همکاری اش با اربکان تا تصادف پسرش و آشنایی اش با دولت پنهان، به همه چیزهایی پرداخته ایم که اردوغان را «اردوغان» کرد. با خواندن این کتاب خواهید فهمید که چطور بر اثر حیله هایش و برخی تصادف ها راه او در سیاست باز شد.»

این کتاب که به عنوان اولین کتاب انتشارات «اوزگوروز پرس»، انتشاراتی متعلق به روزنامه نگاران و نویسندگان در تبعید منتشر شده، نوشته جان دوندار است و با تصویرگری محمد عمار تصویرگر مصری تبعیدی، در ابتدا به دو زبان ترکی و آلمانی راهی بازار می شود و در زمان کوتاهی به زبان های دیگر در دسترس عموم خواهد بود.

کد خبر 19407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha