بازداشت عامل انفجار خونین الکراده بغداد در سال ۲۰۱۶

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: تروریست عامل انفجار الکراده در بغداد در سال ۲۰۱۶ را بازداشت کرده‌ایم.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق در صفحه شخصی اش در توییتر نوشت: بعد از گذشت بیش از پنج سال از جنایت انفجار الکراده که قلب شهروندان عراق را به درد آورد نیروهای قهرمان ما توانستند بعد از پیگیری‌های اطلاعاتی پیچیده در خارج از عراق "غزوان الزوبعی" ملقب به "ابوعبیده بغداد" مغز متفکر و عامل این جنایت و جنایات دیگر را بازداشت کنند.

نخست وزیر عراق افزود: مجازات عاملان ریختن خون فرزندان ما یک تکلیف ملی است که از آن دست نخواهیم کشید و ما برای اعلام وفاداری به همه قربانیان تروریسم در عراق مسابقه‌ای را برای ایجاد بنای یادبود آنها تدارک دیده ایم.

"یحیی رسول" سخنگوی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هم درباره دستگیری این عنصر تروریستی گفت: با توکل بر خدا و پیگیری فرمانده کل نیروهای مسلح، نیروهای قهرمان ما در سازمان اطلاعات ملی، طی یک عملیات شجاعانه اطلاعاتی و پیچیده، غزوان الربیعی معروف به ابوعبیده بغداد را در خارج از عراق دستگیر کردند.

این مقام عراقی افزود: غزوان الربیعی یکی از برجسته‌ترین افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق بود که عملیات‌های تروریستی متعددی را علیه شهروندان و نیروهای امنیتی عراق انجام داده بود.

به گفته یحیی رسول او مسئول نظارت بر پنج عملیات انفجار با خودروی بمب‌گذاری شده بود که بزرگترین آن انفجار الکراده بود و از جمله دیگر آن انفجار علیه زائران حرم امام موسی کاظم(ع) در مراسم شهادت ایشان در استان بغداد بود.

یادآور می شود نخست وزیر عراق یک هفته پیش نیز از دستگیری "سامی جاسم" سرپرست مالی داعش و معاون "ابوبکر البغدادی" خلیفه خودخوانده داعش طی یک عملیات برون‌مرزی خبر داده بود.

انفجار الکراده در ژوئیه ۲۰۱۶ (تیر 1395) در چند نقطه از بغداد روی داد که منجر به کشته شدن بیش از ۳۲۴ تن و زخمی شدن ۲۵۰ تن دیگر شد. در یکی از این انفجارها یک کامیون حمل مواد منفجره در محله تجاری الکراده و در میان خانواده‌های حاضر در بازار پس از افطار در ماه رمضان روی داد.

کد خبر 19435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha