مدیر موسسه رسانه ای نالیا در اقلیم کردستان آزاد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مدیر موسسه رسانه ای نالیا در اقلیم کردستان که امروز در فرودگاه اربیل، بازدشت شده بود، آزاد شد.

به گزارش کردپرس، سایت خبری ان. آر. تی، وابسته به موسسه رسانه ای نالیا در اقلیم کردستان طی خبری فوری گزارش داد که آوات علی مدیر این موسسه که امروز پس از بازگشت به اقلیم و در فرودگاه اربیل، بازداشت شده بود، آزاد شده است.

این خبر به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

تاکنون نیروهای پلیس و امنیتی اقلیم کردستان هیچ توضیحی درباره دلایل دستگیری و یا آزادی آوات علی نداده اند.

پیشتر "رحمان غریب" هماهنگ کننده مرکز مترو ویژه حمایت از حقوق روزنامه نگاران در این باره اعلام کرد: آوات علی در ساعت چهار بامداد در تماس تلفنی با وی اعلام کرده است که پس از رسیدنش به اقلیم کردستان توسط نیروهای امنیتی احضار شده است. دلیل این امر نیز، اقامه دعوی علیه وی بوده است.

لازم به ذکر است کهدر میانه تظاهرات و اعتراضات اخیر در اقلیم کردستان،پخش برنامه های شبکه ان. آر. تی، که به صورت گسترده به پوشش اخبار این تظاهرات می پرداخت، توسط نیروهای امنیتی اقلیم متوقف شد.

آزادی آوات علی در حالی است که سایت خبری باس نیوز به عنوان رسانه نزدیک به حزب دمکرات کردستان (پارتی) به نقل از منبعی از فرودگاه بین المللی اربیل، بازداشت مدیر مؤسسه رسانه ای "نالیا" در فرودگاه اربیل را شایعه خواند و آن را تکذیب کرد.

کد خبر 1945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha