«مردم»، غایب بزرگ رسانه های ایلام / سجاد صیدی*

سرویس ایلام - رئیس خانه مطبوعات استان ایلام در یادداشتی کوتاه ضمن بررسی آسیب شناسانه محتواهای تولید شده در رسانه های ایلام، «مردم» را غایب بزرگ فضای رسانه استان دانست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سجاد صیدی در این یادداشت که آن را در اختیار کردپرس گذاشت، می نویسد:

توسعه ایلام امروز با چالش‌های بسیاری رو به روست. در این میان می‌توان ادعا نمود که رسانه‌های استان با قلم خود در صدر مبارزه با این چالش‌ها قرار دارند و به صورت شبانه‌روزی در راستای توسعه همه جانبه ایلام قدم بر می‌دارند.

اما علیرغم این کوشش‌ها یک کلید واژه حیاتی در لا به لای نوشته‌های عموم همکاران جایش خالی است و آن واژه حیاتی مردم می باشد.

اساسا مخاطب و مردم ارزشمندترین سرمایه رسانه به شمار می‌روند که اگر نادیده انگاشته شوند موتور محرکه جامعه از کار خواهد افتاد.

رسانه ها وظیفه دارند با تولید محتوا در راستای تامین منافع عمومی مردم گام بردارند.

هر روزنامه‌نگار و خبرنگاری که در تهیه و نگارش خبر، یادداشت، گزارش و…صرفا به دنبال مسئولین باشد قطعا هیچ تاثیر مثبت و سازنده ای در روند پیشرفت و توسعه حقیقی استان نخواهد داشت.

اینکه بیش از ۸۰درصد تولید محتوای آثار ارسالی به جشنواره فصلی مطبوعات مربوط به استاندار، فرماندار، بخشدار، شهردار و مدیران دولتی است خود نشانه نگران کننده‌ای از عدم توجه همکاران عزیز نسبت به مردم می‌باشد و قطعا این عدم توجه در بلندمدت موجب رویگردانی مردم از رسانه و مطبوعات خواهد بود.

این روزها هم اخبار گرم انتصاب فلان مدیر و بهمان شخص برای استانداری پرکننده صفحات نشریات و پایگاه‌ها و سایت‌های استان است و همچنان انبوه مشکلات مردم که اغلب از بی برنامه‌گی و ناتوانی همان مدیران مورد اشاره است رسانه‌ای نمی‌شوند.

گرچه مردم شریف استان ایلام قدردان زحمات اهالی راستین رسانه می‌باشند، آنانی که با عبور از منافع شخصی سال‌هاست در راستای منافع عمومی به فعالیت بدون چشمداشت می پردازند.

این یادداشت کوتاه بیشتر تلنگری بود به خودم و همکاران ارجمند تا بیش از گذشته به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم آگاه باشیم و با تولید آثار در راستای منافع جامعه کمتر توسعه یافته ایلام دین خود را به این مردم قدرشناس ادا نمایم.

*رئیس خانه مطبوعات استان ایلام

کد خبر 19627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha