اگر احزاب اقلیم کردستان کمی از درآمدها را به دولت بازگردانند، نیازی به بغداد ندارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نایب رئیس کرد مجلس عراق تاکید کرد که اگر احزاب سیاسی اقلیم کردستان کمی از درآمدها را به دولت اقلیم بازگردانند، نیازی بە بغداد ندارند و بهتر از این است که برای تامین بودجه منت دولت مرکزی عراق را بکشند.

به گزارش کردپرس به نقل از ناس کورد، بشیر حداد نماینده حزب دمکرات کردستان (پارتی) و نایب دوم رئیس مجلس عراق، طی اظهاراتی در یکی از مساجد اربیل اعلام کرد که اگر اصلاحات اساسی و پاکسازی (رفع فساد مالی) در اقلیم کردستان صورت بگیرد، کردها نیازی به منت بغداد نخواهند داشت.

وی تاکید کرده که باید اقلیم برنامه کامل و منسجمی را برای خودکفایی تدوین کرده و بیش از این منت بغداد را برای دریافت بودجه نکشد.

وی در ادامه اعلام کرد که درصورت اجرای اصلاحات و خودکفایی اقلیم نیازی نخواهد داشت که برای دریافت حق قانونی خود به بغداد التماس کرده و دست خود را جلوی دولت مرکزی دراز کند، زیرا بغداد با وجود اینکه طبق قانون اساسی ملزم به پرداخت حقوق و بودجه اقلیم است، اما تحت بهانه های مختلف از این کار سرباز می زند.

بشیر حداد تاکید کرده که باید همه احزاب و جریان های سیاسی اقلیم با اصلاحات و پاکسای (فساد) موافق و همراه بوده و هر حزبی در این باره قربانی داده و بخشی از درآمدها را به خزانه دولت بازگرداند و از این طریق کردها نیازی به بغداد نداشته و خودکفا شوند.

وی تاکید کرد که بغداد در نهایت و در هر زمانی که باشد کردها را در شرایطی قرار میدهد که خود ناچار به تامین و اداره خود شوند و به همین دلیل لازم است برنامه کاملی برای خودکفایی تدوین کنند.

کد خبر 1971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha