با بغداد بر سر قانون استقراض به توافق رسیده ایم/ مذاکرات ادامه دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که طی مذاکرات اخیر با دولت مرکزی عراق بر سر قانون استقراض دولت به توافق رسیده اند و مذاکرات نیز هنوز ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، جوتیار عادل سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان طی گفتگو با خبرگزار آناتولی، اعلام کرد که دولت اقلیم طی مذاکرات اخیر با مقامات بغداد درباره قانون استقراض دولت عراق به توافق رسیده و درباره اجرای این قانون نیز گفتگو شده است.

وی تاکید کرد که دولت اقلیم برای پذیرش شروط بغداد آماده بوده و حاضر است 250 هزار بشکه نفت روزانه و یا درآمدهای نفت را به شرکت ملی فروش نفت عراق و 50 درصد از درآمدهای مرزی و داخلی را نیز به دولت مرکزی تحویل دهد.

همچنین اشاره کرد که هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان فقط برای موضوع بودجه عراق و سهم اقلیم از آن به بغداد اعزام شده و قانون بودجه نیز به تصویب هیئت دولت رسیده است.

جوتیار عادل تاکید کرده که قرارداد 50 ساله نفتی اقلیم با ترکیه، هیچ مانعی برای توافق اربیل و بغداد ایجاد نکرده و این قرارداد فقط برای انتقال نفت اقلیم از طریق خاک ترکیه به بازارهای جهانی بوده و نفت اقلیم از طریق این قرارداد 50 ساله پیش فروش نشده است.

لازم به ذکر است که مجلس عراق پنج‌شنبه، ٢٢ آبان ٩٩ با اکثریت آرای نمایندگان قانون استقراض دولت را برای دریافت وام تصویب کرد و در آن بدون توجه به توافق اربیل و بغداد، ارسال ٣٢٠ میلیارد دینار ماهانه از سوی حکومت عراق به اقلیم کردستان حذف و پرداخت هرگونه بودجه به اقلیم منوط به تحویل نفت و درآمدهای اقلیم به بغداد شده است.

کد خبر 1979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha