کاهش 5 درصدی نزاع در آذربایجان غربی / 16 هزار نفر در درگیری ها مصدوم شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری 16 هزار و 776 نفر به دلیل صدمات ناشی از ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی مراجعه کردند.

دکتر رسول روشنی با اشاره به اینکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل پنج درصد کاهش یافته است به کردپرس اظهار کرد: مراجعین به دلیل نزاع 47 درصد از حجم مراجعین معاینات بالینی مراکز پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی را تشکیل می دهند.

او افزود: در شش ماهه ابتدایی سال جاری 16 هزار و 776 نفر به دلیل صدمات ناشی از ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی مراجعه کردند که از کل مراجعین نزاع تعداد 4109 نفر زن و 12667 نفر مرد بوده اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: در مدت مشابه سال قبل تعداد 15925 نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که 4178 نفر زن و 11747 نفر مرد بوده اند.

او با اشاره به کاهش آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با قرص برنج نیز گفت: در شش ماهه اول سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان باتشحیص علت مرگ مسمومیت با قرص برنج ، 9 نفر(6مرد و 3زن) بوده است.

روشنی بیان کرد: از کل تلفات قرص برنج در سال گذشته یک نفر زن و شش مرد بوده است و آمار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 نفر افزایش داشته است.

او تصریح کرد: در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی است و بیشتر مرگ و میرها در خلال ۱۲ تا ۲۴ ساعت اولیه مسمومیت اتفاق می افتد و معمولا ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از ۲۴ ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است، علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری همچنین 26 نفر که بر اثر غرق شدگی جان باختند به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

او افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، که آمار تلفات 27 نفر بود، کاهش یافته است و تعداد فوت شدگان بر اثر غرق شدگی در شش ماهه امسال همگی مرد بوده است.

به گفته روشنی؛ در ماههای تیر و مرداد فصل تابستان 15 نفر بدنبال غرق شدگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل (16 مورد) کاهش داشته است.

او بیان کرد: مطابق آمارهای موجود در شش ماهه ابتدائی سال جاری، رودخانه ها با 16 نفر در صدر آمار تلفات غرق شدگی قرار دارند و بعد از آن به ترتیب پنج نفر دریاچه و سد مصنوعی، سه نفر کانال، یک نفر دریچه طبیعی و یک نفر هم در چاه غرق شده است.

کد خبر 198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha