420 واحد تولیدی کردستان زیر پوشش استاندارد هستند

سرویس کردستان - مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در حال حاضر ۴۲۰ واحد تولیدی استان با ۸۰۰ فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندار کردستان، ژیلا یزدانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا در سطح بازار استان توسط کارشناسان استاندارد انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۵۶۹ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی و آزمایشگاهی و آسانسور و شهربازی هم در سطح استان انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد کردستان افزود: از ۵۲ جایگاه سی ان جی موجود در استان تعداد ۳۲ جایگاه دارای تاییدیه رفع نواقص پرخطر و خطر متوسط است و از این تعداد هم ۱۸ جایگاه در حال بازرسی است.

یزدانی ادامه داد: به همت شرکت‌های بازرسی موارد عدم انطباق از طریق سامانه نظارت بر استاندارد جایگاه‌های سی ان جی به آنها اطلاع رسانی شده و ۲ جایگاه هم در استان هم اکنون تعطیل است.

وی از افزاش گشت‌های مشترک در استان خبرداد و یادآور شد: تعداد گشت های مشترک انجام شده در نیمه نخست امسال ۲۱۰ مورد بوده که این تعداد در مدت مشابه آن در سال گذشته ۸۹ مورد بوده است.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه در واحدهای تولیدی زیرپوشش استاندارد مدیران کنترل کیفیت به عنوان نماینده این اداره کل حضور دارند و بر روند تولید نظارت می‌کنند، بیان کرد: طی نیمه نخست سال جاری ۶۷ مورد پروانه تایید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت در استان صادر شده است.

کد خبر 19857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha