کم تحرکی و افزایش وزن دانش آموزان در پاندمی کرونا

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان در این دوسال به یک خانه نشینی اجباری محکوم شده اند و این امر موجب کم تحرکی و افزایش وزن در دانش آموزان شده است.

به گزارش کردپرس، مهین منافی، افزود: تحرک و ورزش تضمین کننده سلامت دانش اموزان و یکی از نیازهای اساسی دوران تحصیل در ایام کرونایی است.

او با قدردانی از تلاشهای معاونت تربیت بدنی وسلامت وزارت متبوع جهت پیشگیری از این مشکلات کم تحرکی و ترویج سبک زندگی فعال در بین دانش آموزان با اجرای طرحهایی نظیر کوچ و ارتقای سواد حرکتی ادامه داد: طرح تحولی سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی با رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادین و ترویج سبک زندگی سالم اجرا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه ورزش همگانی باید از پایه و سنین پایین آغاز شود، تصریح کرد: ورزش همگانی باید از پایه شروع شود تا این حرکت به عنوان سبک زندگی کودک قرار گیرد و از حرکت وحشت نداشته باشد. اینگونه است که می‌توان امید داشت تا ۸۰ سالگی این فرد فعالیت حرکتی داشته باشد.

منافی با بیان اینکه والدین باید نسبت به سواد حرکتی آگاه باشند افزود: ناتوانی حرکتی باعث می‌شود فرد از حرکت دور شده و در سیکل معیوبی قرار گیرد و در نهایت سونامی بیماری‌های غیر واگیر سراغمان آید و مشکلات عدیده‌ای برایمان ایجاد کند.

کد خبر 20140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha