دو میلیارد دلار سرمایه گذاری در اقلیم کردستان طی سال جاری میلادی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس هیئت سرمایه گذاری اقلیم کردستان ضمن اشاره به دو میلیارد دلار سرمایه گذاری در اقلیم کردستان طی سال جاری میلادی، اعلام کرد، برای سال ٢٠٢١ در زمینه زیرساخت‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعت، سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در تعدادی پروژه مهم تشویق کرده اند.

به گزارش کردپرس، دکتر محمد شکری، رئیس هیئت بازرگانی دولت اقلیم کردستان، به ''باس‌نیوز'' اعلام کرد: ''با وجود بحران مالی و شیوع ویروس کرونا، از طریق صدور مجوز برای پروژه های سرمایه گذاری در سال ٢٠٢٠ سرمایه گذاری خوبی انجام شده است. در این سال با سرمایه بیش از دو میلیارد دلار به ٧٤ پروژه مجوز داده شده است. این پروژه ها در بخش‌های متفاوت صنعتی، کشاورزی و زمینه های دیگر هستند''.

او افزود: ''دولت اقلیم کردستان از طریق هیئت سرمایه گذاری برنامه های مهم و طولانی مدت ده ساله (٢٠٢٠-٢٠٣٠) تدوین کرده است. برای اجرای بخشی از این برنامه‌ها امسال اقدام کردیم و اجرای یک هزار و ٥٥ پروژه را اعلام نمودیم. بخش زیادی از این پروژه‌ها صنعتی هستند طوری که این برنامه ٤٦١ پروژه صنعتی را در بر گرفته است''.

رئیس هیئت بازرگانی دولت اقلیم کردستان افزود: ''برای سال ٢٠٢١ در زمینه زیرساخت‌های اقتصادی کشاورزی و صنعتی سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری تشویق خواهیم کرد؛ از جمله سرمایه گذاری در پروژ‌های لوله کشی آب آشامیدنی، سدسازی، صنایع غذایی، صنایع پتروشیمی، گاز طبیعی، راه‌سازی و چندین پروژه دیگر در زمینه کشت گلخانه ای و مصالح ساختمانی.''

محمد شکری تصریح کرد: ''اکنون بخش خصوصی و شرکت‌های داخلی در نتیجه روابطی که با شرکت‌ها و سرمایه گذاران خارجی دارند، توانسته اند با محصولات خارجی رقابت کنند و برای این منظور اغلب کارگاه‌ها وسایل و تکنولوژی پیشرفته وارد کردستان می‌کنند.''

او اضافه کرد که تلاش می‌کنند کشاورزی کردستان از شیوه کلاسیک و سنتی به یک کشاورزی مکانیزه و پیشرفته تبدیل شود.

کد خبر 2017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha