مهلت تعیین پیمانکار نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه تمدید شد

سرویس آذربايجان غربی- در حالیکه معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنان دریافت عوارضی برای آزاد راه ارومیه به تبریز را غیر قابل قبول می داند، ضرب الاجل تعیین پیمانکار نگهداری از پل و مسیر آزادراه ارومیه به تبریز تا 15 آذر ماه تمدید کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، «دریافت عوارضی برای آزاد راه ارومیه به تبریز غیر منطقی است». این را استاندار آذربایجان غربی و معاون عمرانی اش بارها اعلام کرده اند و مردم هم از پرداخت این مبلغ ناراضی اند. زیرا مسیر هنوز تکمیل نشده ولی اخذ عوارض تردد در آن انجام می گیرد.

مناقشه موجود بر روی قطعات یک و دو، از شش قطعه پروژه آزاد راه «ارومیه- تبریز»است که به گفته معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی بعد از 12 سال هنوز هم از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

بهانه شرکت مذکور در خصوص عدم استاندار بودن دو قطعه اول و دوم پروژه بعد از یک دهه بلاتکیفی، عدم تحویل کامل پروژه عنوان شده است!

و عذر بدتر از گناه را هم مدیر کل راه و شهرسازی استان متقبل می شود که می گوید: به دلیل اینکه تا چند سال گذشته وضعیت آزاد راه ارومیه-تبریز از لحاظ آزاد راه یا بزرگراه بودن مشخص نبوده متولی خاصی برای نگهداری نداشته است!!

این در حالی است که شرکت آزاد راه تبریز- ارومیه تعهد کرده بود تا ۲۰ سال نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه را برعهده بگیرد اما با گذشت نزدیک به ۱۲ سال از این قرارداد، هنوز نسبت به نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه هیچ اقدامی نشده است.

در تمامی این سال ها با وجود تکمیل نبودن مسیر، عوارضی دریافت می شود اما این شرکت هنوز نسبت به نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه هیچ اقدامی نکرده است و اینکه این میزان عوارضی که طی این سال ها دریافت شده ، کجا صرف شده که هنوز هم ساماندهی پل معلق مانده است، جای سوال دارد؟!

هر چند مدیر کل راه و شهرسازی استان می گوید:« طبق مصوبه، ۱۵ درصد از عوارض دریاچه ارومیه صرف تامین و نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه می شود که طبق آخرین آمار تاکنون ۱۲ میلیارد تومان به نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه( پل شهیدکلانتری) اختصاص یافته است».

در نهایت همین شد که آیدین رحمانی، چندی پیش اعلام کرد؛ « اگر تا پایان آبان ماه این موضوع تعیین تکلیف نشود، به همراه دادستانی وارد عمل شده و عوارضی این مسیر را پلمب خواهیم کرد».

با این همه امروز هم دوباره جلسه بررسی مشکلات پل میان‌گذر دریاچه ارومیه در استانداری تشکیل شد و این بار هم مجددا معاون عمرانی استاندار ضمن اینکه دریافت عوارض در مسیر آزادراه ارومیه به تبریز را غیر قابل قبول دانست، از تمدید مهلت زمنی تعیین پیمانکار نگهداری از پل و مسیر آزادراه ارومیه به تبریز تا 15 آذر ماه خبر داد.

آیدین رحمانی با اشاره به درآمد بالا از طریق عوارضی این مسیر گفت: دریافت عوارض مستلزم ارائه خدمات رفاهی و آسایشی به عموم است اما خدمات آن‌چنانی در مسیر آزادراه ارائه نمی‌شود.

او با بیان این که دریافت عوارضی در چند قطعه از مسیر آزادراه قابل قبول نیست افزود: دلیل نامطقی بودن دریافت عوارض از مردم عدم نگهداری قطعات ۱ و ۲ آزادراه ارومیه-تبریز است که هنوز هم از استانداردهای لازم برخوردار نیست و سرمایه‌گذار دلیل عدم نگهداری این قطعات را عدم تحویل کامل پروژه اعلام می‌کند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از مردم بابت وضعیت موجود پل میان‌گذر عذر خواهی کرد و تاکید کرد: در هر صورت اداره کل راه و شهرسازی استان باید پیمانکار نگهداری از پل و مسیر را حداکثر تا پانزدهم آذرماه تعیین کند.

پروژه آزادراه «ارومیه- تبریز» از 6 قطعه به طول 160 کیلومتر تشکیل شده که قطعه اول این مسیر به طول ۲۴.۵ کیلومتر از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه و قطعه دوم به طول ۱۵.۵ کیلومتر خاکریز میانگذر دریاچه را تشکیل می دهد.

قطعه سوم به طول 19 کیلومتر از ساحل شرقی دریاچه ارومیه تا سه راهی سرای، قطعه چهارم به طول ۲۹ کیلومتر از سه راهی سرای تا سه راهی خاصبان و قطعه پنجم به طول ۳۲ کیلومتر از سه راهی خاصبان تا تبریز (کیلومتر ۷ آزادراه تبریز-سهند) است.

قطعه ششم نیز در مسیری به طول ۳۲ کیلومتر، آزادراه ارومیه-تبریز را به آزادراه زنجان-تبریز و کریدور شرقی غربی متصل می کند و اعتبار پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از آن 4320 میلیارد ریال برآورد شده بود.

در کردپرس بخوانید؛

اختصاص 12 میلیارد تومان برای نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه بعد از 12 سال!

عدم نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه/ تکلیف عوارضی های دریافتی از مردم چه شد؟

کد خبر 202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha