رئيس جمهور دستور بررسی فعال كردن بازارچه های مرزی را صادر کرد

سرویس آذربایجان غربی- رئيس جمهور طی دستوری کتبی به وزیر کشور خواستار بررسی ايجاد زيرساخت ها براي فعال كردن بازارچه هاي مرزي و رونق اشتغال مرزنشينان شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، چندی پیش نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس جمهور، خواستار ایجاد زیرساخت های لازم برای فعال کردن بازارچه های مرزی و اشتغال مرزنشینان غرب کشور شده بود.

جلال محمودزاده در این خصوص به کردپرس گفته بود: با توجه به شرایط نامساعد اقتصادی و معیشتی به وجود آمده در چند سال اخیر در سطح کشور، علی الخصوص در مناطق مرزی و محروم غربی ایران که باعث رشد روزافزون پدیده کولبری شده، شایسته است بازارچه های مرزی ایجاد و فعال شوند.

او همچنین با اشاره به بروز حوادث و اتفاقات تلخ که در اکثر اوقات موجب تحمیل صدمات جبران ناپذیر جانی به تعدادی از خانواده بیگناه کولبران شده، تاکید کرده بود: لازم است در هماهنگی با نهادهای ذیربط سیاسی امنیتی و نظامی از ادامه بروز اتفاقات تلخ و داغدار شدن خانواده‌های کولبران و مرزنشینان جلوگیری شود.

اکنون رئيس جمهور در پاسخ به نماینده شهرستان مهاباد در مجلس، طی دستوری کتبی به وزیر کشور خواستار بررسی ايجاد زيرساخت ها براي فعال كردن بازارچه هاي مرزي و رونق اشتغال مرزنشينان شده است.

کد خبر 20208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha