رییس شورای شهر: پدافند غیرعامل در ارومیه نادیده ماند

سرویس آذربایجان غربی- رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به شکستگی مجدد شبکه آبرسانی از محل دیگری در تقاطع شهید مدرس بر اثر فرسودگی لوله آب طی هفته گذشته، گفت: متاسفانه پدافند غیرعامل در این شهر مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور، در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی متاسفانه به جای اشاره به فرسودگی و عمر چهل ساله لوله ها مقصر را مدیریت شهری عنوان کرد اما باید به دنبال رفع مشکل باشیم.

او با اشاره به هفته پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیرعامل موضوع بسیار مهمی است که در تمامی موضوعات از جمله شکستگی لوله آب و حمله سایبری به سامانه هوشمند بنزین تأثیرگذار و اثر پیشگیرانه دارد.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: کشور دائماً در معرض تهدیدات مختلف است و رهبر معظم انقلاب نیز با دوراندیشی خود همواره بر مهم دانستن موضوعات پدافند غیرعامل تأکید کرده اند که متاسفانه تاکنون مورد غفلت واقع شده است.

خلیل پور در ادامه و در حضور ریاست و اعضا خانه کارگر آذربایجان غربی تصریح کرد: خدمت به جامعه کارگران وظیفه مسئولان و به ویژه مدیریت شهری است و در آینده اقدامات بیشتری را برای این جامعه برنامه ریزی خواهیم کرد.

به گزارش کردپرس، اواخر مهر ماه امسال خط انتقال آب منطقه مدرس ارومیه دو بار دچار شکستگی شد و مشکلاتی اساسی در تأمین آب شرب مردم منطقه ایجاد کرد به نحوی که بار اول آب شرب ٣ هزار مشترک طی این رخداد قطع شد و چند روز بعد از بهسازی و تعمیرات، این بار در خط انتقال در ابتدای بلوار شهید باهنر دوباره شکستگی لوله های آب رخ داد و آب شرب بیش از 20 هزار مشترک قطع و یا با افت فشار مواجه شد.

در فرسودگی و قدمت بالای این تاسیسات، حجم بالایی از آب شرب شهری هدر رفت. البته این اولین بار نیست که ترکیدگی لوله های انتقال آب در ارومیه اتفاق می افتد و در سال های اخیر بارها این مورد سبب قطعی آب مشترکان و مسدود شدن خیابان های شهر شده و اخیرا مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی وعده داده؛ در راستای پیشگیری از بروز اتفاقات در شبکه آبرسانی شهری ارومیه، در مرحله اول یک هزار و 300 متر از خط انتقال آب از نوع آزبست سیمانی به خارج از پل‌ها انتقال یابد.

کد خبر 20218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha