پایش سدهای منبع آب شرب در آذربایجان غربی/ با متخلفان آلایندگی برخورد می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی ‌گفت: در راستای اجرای طرح احیای رودخانه های کشور از مخازن و منابع آلاینده اطراف سدهای منبع آب شرب استان نمونه برداری انجام شد و قطعا در صورت مشاهده آلاینده های آب اقدامات قانونی و قضایی برای متخلفین انجام می شود.

به گزارش کردپرس، مهران نظری در این خصوص افزود: در اجرای ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، از مخازن سدها به ویژه سدهای که برای آب شرب استفاده می شوند، از مناطق و عمق های مختلف آنها نمونه برداری شد.

او ادامه داد: کارشناسان پایش و آزمایشگاه این اداره کل طی همکاری فی مابین با شرکت آب منطقه ای از مخازن آب سد های مورد استفاده برای شرب بازدید و نمونه برداری کیفی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی ‌گفت: همچنین در راستای اجرای طرح احیای رودخانه های کشور از منابع آلاینده اطراف این سد ها نیز نمونه برداری انجام شد که در صورت مشاهده آلاینده های آب اقدامات قانونی و قضایی برای متخلفین انجام می شود.

او تاکید کرد: حفاظت از کیفیت منابع آبی یکی از رسالت های محیط زیست استان است که در این راستا با دستگاه های اجرایی مرتبط و شرکت آب منطقه ای نیز همکاری بین بخشی انجام می شود.

نظری ادامه داد: در استان آذربایجان غربی ۱۴ رودخانه دائمی وجود دارد که کارشناسان پایش این اداره کل به طور منظم از آب ورودی و همچنین محل های مختلف آن پایش و نمونه برداری می کنند، همچنین در این استان ۹ سد برای آب شرب وجود دارد که می توان به سد شهید کاظمی بوکان، سد مهاباد و شهرچای ارومیه اشاره کرد.

کد خبر 20225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha